35kvm suger!!

Fasen vad jag vill flytta. Just nu bor vi på 35kvm och det är inte alltid kul! Det som är jobbigast är att det blir stökigt så fort. Exempel är den där lilla flurpen som man drar bort från mjölkpaketet.. När J öppnar öppnar mjölk har han en tendens att lägga den där jäkla flurpen på diskbänken vilket får hela lägenheten att kännas stökigt. Minska lilla gör att det känns som att det behövs en rejäl vårstädning, men det orkar man ju inte. Jag är nog inte bättre själv föresten.. gällande att lämna saker här och där. Men då blir det inte lika stökigt:) konstigt det där.. Stackars J, han har det inte lätt han..

Så, planen är att flytta till en större studentlägenhet.. En som ligger mellan universitetet och sjukhuset, perfekt ju!! När jag såg bild på lägenheterna hade jag i princip flyttat in redan:) Den är på 64kvm och ser ut som ett hus! Fler bilder finns här och här. Hoppas verkligen att vi får tag på ngn lgh tills i höst..Då skulle livet kännas lättare:) Det som skulle vara ännu roligare är om K och hennes boyfriend oxå flyttade dit.. Då kan man ha gårdfest och leva riktigt svenssonliv, fast på låtsas.. Jag menar, studentliv känns som det är på låtsas.. Ja, jag vet.. jag är inte student längre, men lite sån känsla är det ju eftersom J fortfarande är det.. Kan verkligen sakna det underbara liv som det innebär att vara student.. Gå till skolan och ha föreläsning 3 timmar och sedan fika, eller bara sitta i bibblan och snacka skit.. Det var tider det!! 

Nä nu är det nog bäst att jag lägger ner för idag.. annars längtar jag tillbaka för mycket!!

Bajsi bajsi.

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Är det lika härligt att ha en stor, tung tenta över sig? Är det lika härligt att vara fattiglapp med den futtiga studiepeng man får varje månad? Bara undrar...

2007-04-25 @ 20:51:56
URL: http://pendelilska.sprayblog.se
Postat av: Kakan

heeej, jag VET jag längtar också tillbaka! fy faaan för att slita häcken av sig för minimilön... aja har haft det LUGNT denna vecka hur skönt som helst och JA det skulle va skoj om vi flyttade dit! Snacka om soft läge i så fall. hej hopp nu e jag öedig i två dagar, underbaaaaart! KRAM

2007-04-25 @ 21:06:34
URL: http://kakananderz.blogg.se
Postat av: J

Jag kan inte förneka att mjölkflärpen har hamnat på diskbänken några gånger, tur att den inte är så stor:) Skönt att läsa att du har självinsikt, även om du inte är konkret i din beskrivning över dig själv och ditt "stökeri" i lägenheten...Jag ska inte sjunka så lågt och kommentera alla dina brister utan nöjer mig med att konstatera att lägenheten ofta känns förbannat liten. Längtar tills vi flyttar till en riktig lägenhet//love you J

2007-04-29 @ 17:11:37
Postat av: Storasyster

Ha ha - heja J!!!!!

2007-05-01 @ 21:36:02
URL: http://pendelilska.sprayblog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0