Jag är störd

Detta kanske inte är nåt nytt:) men jag har iaf insett att jag är störd. Jag ska ju sluta på jobbet och börja i Örebro till sommaren. Nu är problemet att jag trivs på avdelningen och nu känns det som att jag inte vill sluta där..
Det som är stört med detta är att jag aldrig är nöjd. Jag är för impulsiv. Jag gav upp alldeles för lätt. Men men nu är det inte mycket att göra åt saken. Jag har ju skrivit på kontraktet och skickat det.
Det som är kul är att nästan alla på jobbet har frågat varför jag ska sluta och tycker att det är jättetråkigt.. Då blir jag lite glad.. Det är bra folk som jobbar där, nu är jag lite skraj för hur det är på den nya avdelningen..
Min fasa är om det bara är sura kärringar som jobbat alldeles för länge, om det bara är äldre patienter som behöver helskötningar och bara massa bajs. Det sistnämnda är nåt som är riktigt säkert... Men då lär jag ju verkligen bli bajstolerant. Det är det enda som jag har lite svårt för.. Bajs alltså, men det lär ju bli ändring på det efter denna sommar..
Aja jag får se det positiva som min mamma säger att man ska.. Jag får ju iaf träffa J. Nä, just det han ska ju jobba i sthlm i sommar så jag får vänta ytterligare 3 mån innan livet blir normalt igen.. Men jag får iaf träffa mamma lite oftare när jag flyttar tillbax till örebro.. det är positivt!!
Jag har hört att man ska göra en bra och dålig-lista om man inte riktigt vet vad man vill. Här är min lista när det gäller jobb i Uppsala vs. Örebro:

Bra med att börja i Örebro:

Får bo m J igen

Jobba på en fräsch avdelning (hyfsat nyrenoverad)

Får jobba med gamla kursare, speciellt en som jag ser mkt fram emot:)

Mer organiserad rond

Känner till sjukhuset

10 min cykelväg

Får leva lite studentliv


Dåligt med att sluta på Ackis:
Kommer sakna folket
Kommer sakna den typen av patienter
På nåt konstigt sätt kommer jag sakna den extremt röriga ronden
Kommer nog tycka att sittrond är det segaste som finns
Bajs
Flytta från nära och kära
Missar nog en stor inlärningsmöjlighet
Kommer nog sakna tempot

Det känns som den sista listan kan göras mkt lång..
Men det som väger absolut tyngst är att jag får flytta tillbaka till J och det är ju det viktigaste!!

Nä nu är det dax för sängen..Imon ska jag försöka skriva om mitt påskfirande. Ska bara få min kära mor att skicka över kort från helgen.. Då ska ni får se Gudrun & Gösta


Kommentarer
Postat av: Linus

Nedre gastro? Det känner jag igen...
Kan det vara den avdelningen som får mig att kräkas varje kväll av de historier frugan berättar när hon kommer hem från jobbet? ;-)

Jag har lärt mig en sjukhuskod - GG, gaser går!

Welcome back to Pennybridge!

2007-04-12 @ 00:38:31
URL: http://tangentbordet.blogspot.com
Postat av: Rookie

Till Linus:
Japp det är din fruga som jag ser så mycket fram emot att jobba med. Frågan är nu vilka historier som får dej att kräkas..Kanske bäst att jag inte får ta del av dessa innan jag börjar:)
Hälsa frugan!

2007-04-12 @ 09:58:03
Postat av: Storasyster

Jadu... kan bara säga att det ligger i släkten... jag menar det där med att aldrig vara nöjd. Är det vinter så vill jag ha sommar. Är det sommar så vill jag ha vinter. En dålig gen.

Tiden på Akademiska har givit dig en liten tyngd i bagaget, bra att du var där - men glöm inte bort hur du mådde innan du sade upp dig - bättre att du börjar i Örebro. Fact.

Du kommer HEM. Det är viktigast. Sedan utgår du därifrån och söker dig vidare efter det vikariatet. Du är på HEMMAPLAN. Tiotusen ggr bättre än att vistas i ghettot i en sketen håla. Fact.

TACK GULLIGA SYSTER för idag. Du har varit suuuuuuuuuper. Lyx att ha fått ha dig här idag.

Massa kramar,
syrran

2007-04-12 @ 20:49:19
URL: http://pendelilska.sprayblog.se
Postat av: Rookie

Till storasyster:
Tusen tack för att du finns!!

2007-04-12 @ 21:37:38
Postat av: Haggan i Hultet

Tycker att du kan göra +-listan längre genom att vända -listan:
Har fått lärt känna många nya människor/kollegor som jag kan fortsätta hålla kontakt med.
Kommer att ha bra kunskap med i bagaget om urologen flyttar in på nya avdelningen i Örebro
Ingen rond framöver kommer att knäcka mig p.g.a. av den erfarenhet jag har av röriga ronder.
Flyttar till nära och kära
Det finns massor av nytt att lära även i Örebro
...
Jag tror att du gjort ett rätt val! Kram

2007-04-12 @ 22:34:55
Postat av: kakan o Bosse

Örebro e bra...speciellt nu under sommaren:)

2007-04-18 @ 22:22:46
URL: http://kakanolivia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0