PIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIP

Detta ljud förbryllade mej och mina kära släktingar den sista timmen precis innan vi skulle åka från mormor och morfars hus ca 3 mil nordväst om Östersund.
Vi hörde ett dovt pip, ibland var det ett starkt ljud och ibland lite svagare och ibland hördes det inte alls... Vi fattade absolut ingenting... Först trodde vi att det kom utifrån huset, sen försvann ljudet sakta iväg... Vi kunde absolut inte lokalisera ljudet, skitskumt.. Så gick vi runt och lyssnade, och så tyckte vi att vi kunde lokalisera det till köket.. Rören!! tänkte vi, det lät starkt i köket för att sedan höras svagare och tillslut hördes det inte alls... OK inte från köket alltså, eller?! Det kom och gick. Sen tyckte min kära syster att det var ringklockan i hallen som lät. Vi plockade bort batterierna men det lät fortfarande... Så var det nån som trodde att det kom från husets "panna" eller från nån vattenpump.. Så min kära moster gick ner i källaren och lyssnade om det var pannan det kom ifrån. Hon kom tillbaka och meddelade oss att det lät jättemycket därifrån. Vi hörde ingenting i huset medan hon var där och lyssnade... Så morsan gick ner och lyssnade, hon kom tillbaka och meddelade oss att det inte lät någonting från pann-rummet... SKUMT!! Så provade vi att stänga ytterdörren, mamma som var inne hörde ingenting men det lät jättemycket ute där vi andra stod.. Så min moster gick in och lyssnade och stängde dörren. Hon hörde då att de lät inomhus, men vi andra som stod ute hörde ingenting...
När vi alla sedan stod utanför och funderade var det någon som utbrast: Men det är ju du som låter moster!!! Då har hon kommit åt nån knapp på mobilen som gjorde att mobilen gav i från sej ett ständigt PIIIIIIIIIIIIIIIIIP!!! Det var det absolut roligaste som hände den helgen!! Låter kanske inte så kul när man läser det här, men shit vad kul det var.. Där hade vi gått runt och lyssnat på ett ljud och kom till och från...

Nu ska jag ner på stan och köpa ett gymkort!! Har redan pratat med en kille där som ska fixa alla papper, så nu kan jag inte dra mej ur... Mitt nya liv ska ju börja idag.. Problem: Jag känner mej inte alls peppad... Har som ingen energi.. Vill bara ligga i sängen och lyssna på Stieg Larssons bok Män som hatar kvinnor...


Kommentarer
Postat av: Prinsessan

jamen berätta nu hur det går på jooooobbet!!! Alla undrar! Och varför är du aldrig på msn?

2007-08-13 @ 13:41:35
URL: http://nattsyster.blog.com
Postat av: Syrran

ja herregud... det var roligt...

2007-08-13 @ 22:14:37
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Rookie

Prinsessan: tjoho snygging!! jag orkar inte prata om jobbet.. försöker inte tänka på det. jag kan säga så här: det är inte så att jag längtar till det... har inte riktigt kommit in i det ännu.. väntar fortfarande på att det ska "lossna"..

2007-08-13 @ 22:54:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0