Rapport från Ööööörebro...

Jaha då var jag här... har jobbat 2 pass på mitt nya jobb.. Fan jag vill ju inte ha nått nytt jobb.. Allt som görs och alla som jag jobbar med jämför jag med avdelningen i uppsala... Kunde väl aldrig tro att jag skulle sakna dem så mycket..
Idag stod jag med en uska som förklarade om ett s.k. ankeltryck... Helt plötsligt känner jag hur tårarna bränner bakom ögonlocken.. Som en blixt från klar himmel, eller kanske inte.. jag minns att jag tänkte på folket i uppsala, hennes ord var på nåt sätt långt borta.. svårt att förklara... Som det känns nu så vill jag bara tillbaka..
Det som får mej att tycka det är lite kul att vara i örebro är J. Utan honom skulle jag inte klara detta.. Han åker iof på lördag, hoppas det känns lite bättre då...

Det jag kan säga efter 2 pass på USÖ är att det verkar mycket mycket mycket mycket lugnare än på Ackis.. Peppar, peppar.. Eller inte kanske.. Är det så här lugnt som dessa 2 dagar kommer jag nog bli uttråkad.. Jag gillar när det är mycket att göra så länge jag har kontroll och vet vad jag pysslar med..Det var ju det jag hade islutet på Ackis. Jag blir så JÄVLA förbannad på mej själv.. Att jag aldrig lär mej att tänka först och agera sen... Hoppas att jag lärt mej något denna gång... Just nu kan jag inte komma på nåt...

Den 15e juni ska jag tillbaka till Uppsala, jag hoppas att så många som möjligt kan ta några AW-bira! Jag längtar sååååå mycket!

Jag har letat efter substitut på min nya avdelning.. Folk som påminner om dem på min gamla avdelning.. Någon som jag aldrig kommer att glömma är "Anki-Panki"..  När jag för första gången skulle gå själv som syrra på Ackis hade jag sån ångest att jag trodde verkligen att jag skulle få andnöd.. Vi satte oss och skulle läsa på om patienterna, det var då det brast... Jag började störttjura... Det gick liksom inte att hålla tillbaka.. Det var då hon sa de magiska orden: detta fixar vi, du klara detta!! Å då kände jag att jag inte var ensam, att hon verkligen skulle hjälpa mej klara av kvällen. Efter det så fick jag nån konstig styrka så fort jag såg min Anki-Panki i korridoren.. Det är ett substitut för henne som jag letar efter just nu..Så jag känns mej sådär trygg igen.. Jag kommer på mej själv hela tiden att jag försöker jämföra "det nya folket med det gamla", försöker hitta ersättare för alla mina favvisar på Ackis.. Mission nr 1 är att hitta nån "Anki-Panki". Ja, jag vet att det är omöjligt, men jag kan ju iaf försöka hitta någon som är ungefär...

Jag ska nog försöka hitta substitut för hela högen, så kanske jag kan låtsas att det är dem jag jobbar med:)
Det nya gänget verkar helt ok, det är inte det.. Det är bara det att jag saknar dem så...


Nä, nu ska jag försöka styra upp "facebook", det är tydligen nån blogg med bara foton.. Jag återkommer om detta..

Imorgon kommer Js syster S, åh vad jag längtar!! Vi ska grilla, dricka vin och prata massa hoppas jag !!

Kram så länge!!


Kommentarer
Postat av: Storasyster

Men fan också lillasyster. Varför kan man aldrig slippa vara orolig för dig, lilla skrutt?


Glöm nu inte att det tog x antal veckor innan du kände att det var okej på Ackis. Sluta att jämföra o GÅ VIDARE!!!


Blicka framåt o se fram emot att du om ett tag kommer att känna samma glädje över kollegor o jobb som du gjorde i Uppsala. Kanske till o med ännu mer tillfredställelse.


Måla inte fan på väggen liksom (o vem är jag som säger så...?) Du vet vad jag menar.


Önskar så att du någongång blir helt nöjd med ditt liv. Som faktist är otroligt innehållsrikt o fint om du tänker efter.


Massa kramar från din storasyster.

2007-06-06 @ 22:23:22
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Haggan

Älskade onge! Du kommer att fixa detta det vet vi ju. Om ett antal veckor kommer du att stortrivas! Uppsalafolket finns ju kvar och nu har du förmånen att lära känna nya häftiga människor. Kram kram

2007-06-08 @ 10:07:57
Postat av: majsan

Hello over there!
Verkar ju som du har en lugn start på ditt nya jobb-vad skönt!
Ska bli så kul nästa fredag! Då får du lite uppis igen till ditt hjärta!
Kram kram
Majsan

2007-06-08 @ 23:12:59
Postat av: Kakan

fy fan R har nu åkt för sommaren och jag gråter o gråter. kan inte fatta att vi inte ska ses. hoppas du o J kommer ses lite mer iaf! vill så gärna träffa dig snart och bara snacka en massa skit och prata framtid.
Kram Kakan som ska sticka till fuckin jobb snart och INTE vill ta hand om dåliga pat. idag. /Bitter kakan

2007-06-10 @ 10:59:38
URL: http://kakananderz.blogg.se
Postat av: kerstin 70d1.uas

Tjena här är en hälsning från den snarkande hyttkompisen.Hoppas att det är bra med dej , har just kommit från jobbet,ganska lugnt 29 pat och 2 dagkir som gick hem på kvällen saknar dej. kram från kerstin. övriga hälsar också ,tror jag

2007-06-11 @ 23:35:21
Postat av: Rookie

Kerstin: halloj där din snarkare:) kul att höra från dej!! visste inte att du var så haj på datorer att du t.o.m. kunde skriva ett inlägg:) jag saknar dej med, fasen att jag är så impulsiv, tänk så kul det skulle va å jobba där i sommar!! men men, jag får försöka tänka på den där torsdagen då det var KAOS på avd.. minns du? när det var patienter i varenda hörn...o jag bölade som vanligt...hälsa damerna!! hoppas vi ses nåt i sommar!! KRAM

2007-06-12 @ 09:29:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0