En snabbis..

Bara en liten dagsrapport.. Idag var det hur rörigt som helst på jobbet. Patienter skulle hem och patienter skulle skrivas in. Det värsta är när en patient har hemsjukvård i hemmet, då jäklar är det saker som ska fixas, inte bara att skicka hem då inte... Nä, då ska distrisktssköterskan kontaktas och ge sitt godkännande om att patienten får åka hem, hemsjukvården ska meddelas, förmodligen ska patienten åka liggande transport och då ska speciella lappar skivas, läkaren ska skriva recept, tid för transport ska passa hemsjuktjänsten som bör ta emot patienten mm.mm. ja det är en hel vetenskap att skicka hem någon som har kontakt med kommunen.

Och sen inskrivningar... Information om vad de ska gå igenom och vad som ska göras innan, VAS-skalan (smärtskattning) om de ska ha nån speciell smärtlindring efteråt, etc.etc. Och så hälsobladet, patientens vanor och ovanor.. Allt ska dokumenteras.. Och så blodgruppering och BAS-test.. mm.mm det tar sin lilla tid.

Tänk er nu att allt detta ska ske samtidigt..

Det jag vill komma till är att det var gryyyyyyyyyymt mycket idag, MEN ändå hade jag någon form av kontroll och det kändes helt underbart!!! Lite skryt får man väl komma med? :)

Nä, nu ska jag dricka kaffe med min kära syster..

Kram på er!!

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Hi hi. Nu sitter du i mitt vardagsrum medan jag sitter här och surfar. Sjukt.

Det du skriver är rena grekiskan för mig. Fattar ingenting och inser att det är ett för rörigt yrke för en sån som jag.

Gud vad jag känner mig taskig nu. Så kommer du hit å sällskapar med mig... vad gör jag? Jo bloggar. Förlååååååt!

2007-03-21 @ 20:30:24
URL: http://pendelilska.sprayblog.se
Postat av: pendelilskan

Läge för ett nytt inlägg snart va???

2007-03-25 @ 13:05:24
URL: http://pendelilska.sprayblog.se
Postat av: Cissan!

Hej vännen! Herregud vad tiden går, det är ju helt galet att vi är sjuksyrror ens! Ohhh my god säger jag bara.. du, lite segis efter jobbet skriver mer nästa gång! Allt bra annars? Trodde väl aldrig du skulle bli så kär i Örebro! Hehe... Snart låter du väl lika gnällig som mig :) Kram på dig!

2007-03-25 @ 23:06:49
URL: http://systercissi.blogg.se
Postat av: Rookie

Till Cissan:
Tjena tjejen!! det var inte igår..kul att höra från dej. Nä, aldrig trodde jag väl att jag skulle ha så svårt att slita mej från öööörebro..ska ju börja på samma avd. som R. det ser jag verkligen fram emot! kram, hoppas vi hörs snart igen!

2007-03-25 @ 23:27:42
Postat av: Rookie

Till storasyster:
jo, jag vet.. det är dax att uppdatera sidan.. ska försöka skriva på tisd. tänkte jag.. men hopppas vi hörs innan!! puss

2007-03-25 @ 23:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0