Birka Princess!!

Ojojoj vikken kryssning!!
Halva ligan från jobbet checkade in i lördags för att åka en sväng till åland (tror jag)
Hursomhelst.. Det var såååå lyckat! Jag är så glad att jag följde med på denna partybåt:)
Vet inte riktigt var jag ska börja.. Jag mötte upp de andra vid slussen i sthlm.. Där försökte vi hitta nåt hak att ta en öl på men förjäves.. Vi fick vänta med ölen :( kanske lika bra det förresten, dricka fick vi så det räckte ändå..
När vi kom på båten var det bara att svira om till middagen, 3-rätters ingick i priset.. Men icke drickat, det var lite halvdåligt tycker jag med tanke på vad vi pröjsat (750 boyarder).. Iaf.. Där började vi lite smått inta våra första glas...

Nåväl, efter det att vi försökt göra oss lite festfina var det The Ark som gällde.. Han precis se sveriges bidrag och det var allt vi såg av ESC. Lika bra det med tanke på resultatet.. Hade jag sett hela tävlingen hade jag blivit riktigt förbannad.. Jag har bestämt mej för att ALDRIG någonsin se den tävlingen igen. Den svenska kan jag tänka mej, men f-n inte den stora.. Nu blir jag upprörd igen.. Det är bäst att inte skriva nåt om det tror jag.. Pisstävling, det är allt jag har att säga..

Sen var det dansbansmusik som gällde, och ytterligare några drinkar.. Det blev ingen dans för mej där, jag är såååå dålig på att följa så jag gav det inte ens ett försök.. Men Bossen och Pocahontas tog sig en svängom, riktigt bra faktiskt.. Sen, mina damer och herrar var det fest på allvar. Dansade och dansade och dansade hela långa kvällen kändes det som. Med några avbrott för besök i baren så klart.. Shots, drinkar och bira om vartannat..
Bra musik var det oxå, mycket schlager om jag minns rätt:) O karaoke så klart! Vissa bättre än andra..

Jag har visst glömt att nämna att vi hade våran egna paparazzi med oss. Reseledaren själv! Herre, hon måste tagit minst 340 kort eller nåt. Dokumenterade hela kvällen. Hon hade visst filmat några gånger oxå, en stjärnhimmel med bakgrundsmusik iform av en pianospelande herre. Sååå vackert, vi kollade på filmen dagen efter och undrade vad hon tänkte medan hon rullade bandet.. Vi fick inget svar:)

Vid sisådär 5-snåret stängde discot, då var det bara att gå hemmåt, men inte utan den klassiska pizza-slicen. Jisses vad gott det är efter en helkväll.. Någon som vet varför?

Det absolut sjukaste på hela resan var mängden vi drack.. Här är mitt intag:
1 öl (på stan med J och hans kompis)
½ vinare
1 irishcoffey
2 smirnof-ice typ
2-3 drinkar vid dansbandsbaren
5 shots (ev. 7)
1 öl

Detta är mycket för att var jag.. I vanliga fall när jag går ut räcker det med en vinare..Köper jag en drink ute blir jag alldeles för bladig..
Fråga: Hur kunde jag dricka så mycket utan att bli mer på pickisen än om jag bara dricker en vinare??
Svar: De späder ut drinkarna de fulingarna...

Det var nog alles.. Jo, kort togs ju som sagt.. Jag kanske lägger ut ett par om jag får för modellerna förstås. Måste fråga först..

Kommentarer
Postat av: Kakan

vilken resa det låter som, fullt ös medvetslös var väl mottot...

jisses (=

2007-05-14 @ 22:01:22
Postat av: Storasyster

Wohooo. Coolt. Kul att du hade kul.

Jag lovar här DYRT & HELIGT att jag inte heller kommer att titta på skiten igen. Jag tänker BARA fokusera på den svenska tävlingen men inget mer.

Trodde stenhårt på Ola o gänget. Tur att jag inte heller tittade för jag hade mått riktigt PSYKISKT dålig. Det gör jag ju för fan även om jag inte såg på det...

Hörde idag att inget västeuropeiskt land fanns på plats 1-15. Skandal!

Nu skall jag pussa på gubbe. Sedan sova.

Stor kram.

2007-05-14 @ 22:20:41
URL: http://pendelilska.sprayblog.se
Postat av: Anonym

Kul o läsa om kryssningen! Jag hade också såååå kul! Den blev verkligen lyckad! Men som du sa, man kanske ska åka en tidig morgon istället så blir inte dagen efter så lång. Då kan man ju ta en massage el bad när man e pigg och sen parta på kvällen. Jag har jättemånga fina bilder på dig som du måste få se och få förstås! Visade bilder på jobbet idag o de undrade om jag var förtjust i dig då det var så många bilder på dig.... 340 bilder var lite att ta i men du har rätt, jag är en paparazzi, särskilt i festarsammanhang. I sthlm brukar några kalla mig "mamarazzi" på skoj. Det var kul att vara reseledare, urologen eller bossen som var med testade ju på att vara sthlmsguide när vi gled in i sthlms skärgård. Tänkte höra med honom om han o jag skulle ta o bli guider på sightseeingbussarna i sthlm... Tycker det e jättetrist att du slutar snart o det e ju väldigt snart... Vi får väl höra av oss till dig när det händer grejer i uppsala. Vi brukar vara bra på AW, kubb, etc.
Vi ses i veckan, fortsatt trevlig helg!
Majsan

2007-05-18 @ 23:52:53
Postat av: Rookie

Till Majsan:
ja, det är grymt tråkigt att sluta.. men jag hoppas verkligen att ni hör av er när det händer nåt kul i uppsala.. nästa att se fram emot är väl den 25e?? hoppas du ska med då!!
kram så länge, ses kanske torsdag.. åker ju till rom i morgon:)

2007-05-19 @ 16:38:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0