Gammeltacka..

Har inte kännt mej så gammal som jag gjorde igår på mycket länge. Frågan är om jag någonsin kännt mej så gammal... Det var på den lokala krogen som denna känsla svepte över mej. Usch kändes som att jag var 40 år och helt felplacerad.. Tror att det beror på vad jag hade på mej.. Jag hade en vit t-shirt-klänning och leggings.. Ganska snyggt men helt fel känsla fick jag... hoppas det berodde på kläderna. Eller så är det kanske så att man kommer till en gräns där man inser att det kanske inte är så roligt att gå dit längre.. Denna känsla har jag inte haft när vi gått ut i örebro.. men på denna lokala krog har jag fått den känslan de sista gångerna, men igår var det verkligen första gången jag bara ville därifrån. Det var ju roligt folk, kände igen många. Det är det som är kul med att gå dit, träffa folk som man inte sett sen Dacke red förbi. Men som sagt...
Jag kanske helt enkelt är för gammal...eller så berodde det på mitt klädval...
Detta är tröjan som fick mej känna mej som en 40-taggare...

Men innan denna upplevelse var det fest hemma hos becca. Såååååå trevligt!! Tack för det B!!
Hade ju förstås inte min kamera med mej men det hade becca:)

Nä nu är det jobbet som gäller... längar tills kl 21 så kanske man kan åka hemmåt...
Puss

Kommentarer
Postat av: Frippo

Jag är rädd att vi skall lämna över stafettpinnen nu vad gäller krogen. Hade samma känsla på Gotland förra helgen, visserligen är jag fem år äldre än du men ändå...Bara att gilla läget och ha fester hemma istället. Det är ju mycket roligare så varför ska man envisas med att gå ut efteråt?

2007-05-06 @ 16:13:15
Postat av: Storasyster

Jag har kännt mig gammal på just den gamla lokalkrogen i förorten som du nämner LÄÄÄÄNGE. Men det är ju så också, att de som hänger där är typ 10-15 år yngre än jag så känslan är inte konstig.

Kanske man skulle börja hänga på Tyrol när Sven-Ingvars lirar - då kanske man skulle känna sig lite yngre och fräschare??

2007-05-06 @ 22:16:20
URL: http://pendelilska.sprayblog.se
Postat av: Rookie

Nä, jag får väl helt enkelt inse att det är dax att lämna över stafettpinnen.. Skrämmande..

2007-05-07 @ 17:41:30
Postat av: Kakan

Jag vet, hemskt med åldern... Ibland känner man sig verkligen som en kärring och säger "ungdomarna idag...." Panik känsla för min del, kommer väl antagligen klippa mig i nån hipp frisyr när jag e 40 och tro att jag kan bära upp den.... Säg åt mig då, tack.

Puss

2007-05-07 @ 17:48:18
URL: http://kakananderz.blogg.se
Postat av: Joel

Ett tips: se till att synas mycket med din unga pojkvän då kan folk luras och uppfatta dig som yngre än vad du egentligen är :)

2007-05-07 @ 22:20:01
Postat av: Joel

Ett tips: se till att synas mycket med din UNGA pojkvän, då kan folk luras och uppfatta dig som yngre än vad du egentligen är :)

2007-05-07 @ 22:22:42
Postat av: Frippo

Ja Tess, måste ju vara kanon! Perfekt att ha nån som vet vilken ungdomsgård som är inne för stunden...

2007-05-07 @ 23:14:07
Postat av: Frippo

(här skulle man kunna göra en Joel och skicka samma inlägg igen)

2007-05-07 @ 23:14:38
Postat av: Olsen

Välkommen in i klubben! Så har jag känt i flera år. Sista gången ute fick jag verkligen bekräftat att man är för gammal och att gå ut suger ganska hårt. Dock var det kul att träffa girlsen, som alltid =)

2007-05-08 @ 20:50:28
Postat av: Rookie

Yo Olsen! Kul att du kikat in:)Det är ju kul att gå ut fortfarande, kanske inte på GM bara... Men men kommer väl till den dan nångång jag oxå där det inte är kul alls att gå ut..

2007-05-09 @ 22:34:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0