Separationsångesten närmar sej...

Tokchockad blev jag idag när Mr Boss kom fram till mej idag och började ta avsked och tacka för den här tiden.. Va??!
-är du ledig imorron, frågar jag..
-nä men det är ju du, svarar han..
Hmm, hade ju ställt in mej på att jobba en dag till.. Men icke, han hade rätt. sista dagen var IDAG!! Panik! jag vill ju inte sluta... men men.. Jag ska dit imon ialla fall och säga hejdå till alla underbar människor som gjort att jag orkade vara kvar.. Vilken jäkla tur jag haft egentligen som fick börja på en sån kanonavdelning, där personalen är underbar! Hade det inte varit för dem hade jag aldrig orkat masa mej dit såsom jag mådde ibörjan.. Jag hoppas verkligen att jag träffar dem i sommar över ett par birra.. Nåväl, jag antar att jag återkommer avskedet imon...

Innan jobbet idag bakade jag en äppelkaka som jag tänkte bjuda på imon.. Tror ni inte att glömde vrida om till över och undervärme..När det hade gått 30 min o jag tog ut såg det ju ut som en stor degklump bara.. Så in med den i 20 min till.. Det som är svårt när man ska bjuda på nått man bakat är ju hur den smakar, för man kan ju inte provsmaka innan.. ELLER? Jag blir så nervös varje gång... Hur gör man egentligen? Är det meningen att man inte ska provsmaka innan? Man vill ju liksom att den ska vara hel och inte att det saknas en bit när man ställer fram sitt bakverk.. Jag fattar inte det där.. Typiskt oxå att jag glömde vrida om just idag, jag är ju redan nervös innan, hur ska det bli nu då? Risken är ju extrem stor att antingen är alldeles för torr eftersom den stod inne 20 min mer än vad den skulle.. Men den skulle oxå kunna vara helt degig.. Jag fattar inte hur andra gör.. Tips?!

Vinnaren hittills till antidot-mot-kaffe-tävlingen är Tina..Tack för det!! Jag är fortfarande öppen för alla förslag:)

By the way.. Detta måste väl vara trickfilmat??
image37

Kommentarer
Postat av: Majsan

Hej! Tack på förhand till skivan som nog ligger i mitt postfack när jag kommer till jobbet nästa gång (på måndag). Tänk, då finns du kvar där - lite själsligt. Har på nåt sätt lärt känna dig bättre o bättre på senaste tiden-kan det vara för att vi setts lite mer utanför jobbet (kryssning, kubb,...) och inte bara i korridoren där man oftast är superstressad o knappt hinner va trevlig mot varann. Fast det tar man sig tid med ändå - det e ju så man orkar med att jobba när det e pressat - framförallt att skämta e bra. Så jag hoppas du tar med dig några urologskämt på vägen till kärl... Fast du kanske inte ska dra alla, då undrar väl de nya kollegorna vart du jobbat tidigare?!!!! Du har verkligen gått framåt i din roll som ssk - du har varit den där Benners novis som vi alla är i början men genom att verkligen vågat vara ny, frågat, studerat, tillåtit dig att ha olika känslor så har du fått en stadigare grund att stå på. Learning by doing är ett sätt att säga det, även om man ska ha mycket teori innan som ssk så är det många praktiska ring som inte hinner upplevas under praktiken!
LYCKA TILL NU! STOR SPARK I BAKEN! BEE STRONG!
Kram "The Reiseleider"

2007-06-01 @ 00:29:02
Postat av: Rookie

Majsan: nu börjar jag gråta.. fasiken vad jag kommer sakna dej söt. detta ska jag skriva ut och ta fram när det känns tungt ibland. synd att du inte är på jobbet idag så jag kunde ge dej en bamsekram!! det som känns bra är att vi kommer att ses i sommar, och då över en öl eller två... jag har lärt mej så oooooerhört mycket av dej och alla andra på avdelningen.. tack för att du orkat svara på alla konstiga frågor om och om och om igen!! PUSS OCH KRAM!!!

2007-06-01 @ 10:48:24
Postat av: Storasyster

Uuuuhhhhh va äcklig du är. Ta bort den där bilden asap. Får kvälvningar. Tack för ikväll stumpan, det känns lite sorgligt även för mig det här... att du flyttar tillbaka till gnällis. För jag kommer ju inte få äran att träffa dig lika ofta juh :(
Men men, väntar på att höra vilken helg jag får komma å bo hos dig.
P o K /syrran

2007-06-01 @ 22:59:09
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: sara

hej sötis!
var inne idag för första gången och läste din blogg efter tips från storebror! blev lite fundersam över ifall det är författare eller syrra som är ditt yrke?? hur som helst så är jag iaf själaglad över att det är just du som fångat min brors hjärta, du är en underbar människa! saknar er så mycket!!

2007-06-02 @ 09:11:15
Postat av: Rookie

sara: å så gullig du är!! du förstår hur mycket du saknades i helgen!! jag är sååååå glad att J har just dej som syster. synd bara att vi inte ses så ofta :( hoppas på ett besök i veckan kanske...

2007-06-04 @ 00:03:28
Postat av: Prinsessan

Vi saknar dig med. Kom tillbaka! Vad ska du i örebro och göra. Berätta nu hur det går!

2007-06-05 @ 11:48:45
URL: http://nattsyster.blog.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0