30+0

Där är det "bara" 10 veckor kvar:) jobbar 3 arbetspass till sen är det ledighet som gäller!!
Det känns som att jag slutat redan. Jag menar, jag är inte där mentalt...
Mår iof bra, men trött, seg och allmänt sänkt.. Så lite ledigt sitter fint!

Så här ser jag ut i nuläget, eller igår rättare sagt:)


30 fulla veckor.


Ser lite groteskt ut kanske.. men värre lär det ju bli:)

Bebisen är i nuläget ca 40cm och väger typ 1300gram..
Han sväljer fostervattnet som ofta byts ut. Tack för det, han kissar nämligen
även regelbundet i samma vatten :)
Ibland kan han även svälja i fel strupe, då kan mamman känna hur bebisen hickar.
Detta har jag känt 2 ggr hittills tror jag.. Stackars Ruben:)

Jag tycker det är sjukt han är sååååå nära, bara några cm ju..
MEN ändå känns han så jäkla långt borta...

By the way.. några av de gamla rävarna på jobbet tror att det är en liten tjej
där inne.. de tycker inte magen ser ut som en pojk-mage..
Om jag fattat det rätt så är pojkmagarna tjocka mer frammåt.
Tjejmagarna är mer utbred..
Spännande o se om de har rätt:)

Becca - visst var jag duktig nu som skrev ett nytt inlägg, jag gjorde det för din skull:)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken mage!!

Hoppas jag får känna en spark igen på fredag...längtar!



KRAM

2008-11-24 @ 19:50:31
Postat av: Sanna

Mitt namn försvann...det var i alla fall jag Olsen som skrev...

2008-11-24 @ 19:52:25
Postat av: Carro

Hej söt,

Det var ju inte så länge sen vi sågs och nu är magen enooorm...!

Ska bli jätteskoj att ses på fredag!



Puss o kram

2008-11-24 @ 22:03:25
Postat av: Anonym

Hej söt,

Det var ju inte så länge sen vi sågs och nu är magen enooorm...!

Ska bli jätteskoj att ses på fredag!



Puss o kram

2008-11-24 @ 22:04:17
Postat av: weasel

längtar som fn till fredag!!! saknar er massa nu tjejer!! kram så länge..

2008-11-25 @ 15:54:14
Postat av: Frippo

Jävlar

2008-11-26 @ 10:29:56
Postat av: Lillbonussyrran

Shit! Är du säker på att det bara är en där inne?? :)

2008-11-26 @ 18:32:09
Postat av: Din storasyster

Håller inte med de andra, du har en liten, nätt och fin mage! Den ser inte groteskt stor ut. Bara vacker är du. Du är en sån som får andra gravida flebbiga att se rött ;-)



O du... det där med tjej- & killmage. Vi hörs. Gå inte på sånt för det är ren o skär bullshit. Det finnas inga tjej- & killmagar gullis.



Det ska bli så himla roligt och ärofullt att bli moster. Det är fan värsta drömvinsten!



Puss på dig lillgumman.

2008-11-27 @ 15:46:59
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: weasel

åh vad kul med så många kommentarer:) tackar tackar för att ni kikar in lite då och då:)

2008-11-27 @ 23:24:28
Postat av: Rebecca

Jag vill också vara med på fredag stortjuter. Så orättvist! Jag saknar dig så mycket! Du e så ball. puss på dig min vän!

2008-11-29 @ 18:29:19
Postat av: Magda

När får jag se dig igen då? ingen mer tessan på jobbet, vad ska det bli av 29an egentligen? kram

2008-12-01 @ 18:21:03
Postat av: weasel

magda - åh kommer sakna dej! men jag tänkte att vi skulle ses nästa vecka.. då är jag i stan.. hörs närmare på facebook. kram kram

2008-12-02 @ 22:12:23
Postat av: weasel

magdur - åh kommer sakna dej! men jag tänkte att vi skulle försöka ses nästa vecka. då är jag i stan:) hörs av på facebook o bokar nåt?? kram!!!

2008-12-02 @ 22:13:56
Postat av: jama

Lycka till med bebisen o födandet o allt :) Fin mage. Och shit, bara 10 v kvar. Tycker det känns som härom dan jag fick höra av din syster att ni skulle ha barn. Men det va det inte. Fasen va tiden går :) Kul med en kille!



Kram från mig

2008-12-04 @ 20:47:08
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Tina

Finaste finaste magen, en riktigt fin kula, och som jag sa..inte ett gram på övriga kroppsdelar såklart. Kul att du bloggar igen! Hoppas vi kan ses i helgen! kramar

2008-12-18 @ 13:54:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0