19+0

Då har det gått fulla 19 veckor.  Han är knappa 20cm och väger typ 350gram. Det verkar inte hända så mycket där inne mer än att han nu koncentrerar sig på att växa och lägga på sig. Han är fortfarande liten men växer nu snabbt och är nu halvvägs till dagsljus. Tydligen kan han nu höra och känna igen mammans röst. Han kan även känna igen pappans röst om han pratar med "magen". Jag läste någonstans att man med fördel kan spela musik för bebisen. Gärna samma melodi varje gång. Sen kan man spela samma melodi när han är född, då ska han tydligen känna igen melodin. Hmm, undrar hur man vet att han känner igen just den biten?

Det finns ju massvis med snack om olika symtom beroende på om man väntar en pojke eller flicka. Läste nyss att om mamman är sugen på nåt sött väntar hon en flicka, är hon sugen på nåt surt är det en pojke. Jag är ytterst tveksam. Jag har inga speciella cravings så hur går det ihop då? Jag borde ju vara sugen på citron eller dylligt. Undrar vad allt snack kommer ifrån egentligen...

En rolig grej som hände var att under en rond förra veckan var det en av kirurgerna som klappade mej på magen och frågade om det var tillökning på G. Yes!! tänkte jag nu börjar det synas.. Det var kul att han såg när jag hade jobbkläderna på mej (de är inte direkt figursydda). Annars känner jag mej mest tjock och läääääängtar tills den blir ännu större.

Nu är det jobb som väntar. Härligt att jobba en söndagkväll:)

Tack för att ni kikar in lite då och då, det är skitkul tycker jag!!

Kommentarer
Postat av: Frippo

Haha, äpplet faller inte långt från trädet.

"Den biten"...

2008-09-08 @ 17:51:34
URL: http://frippo75.blogg.se/
Postat av: weasel

jag visste att du skulle lägga märke till det!! haha

2008-09-09 @ 09:59:47
Postat av: Kakan

Sötaste! Så kul att du mår bra och att det syns!!!! Måste träffa dig snart, saknar dig. Puss puss

2008-09-12 @ 11:29:37
Postat av: Syrran!

Frippo ha ha roligt ;-)



Gott att ha er här en liten stund idag, syster. Ni e så söta. O du har jättefin, gravid mage :-) Passar dig!!

2008-09-14 @ 20:51:23
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: Syrran!

Frippo ha ha roligt ;-)



Gott att ha er här en liten stund idag, syster. Ni e så söta. O du har jättefin, gravid mage :-) Passar dig!!

2008-09-14 @ 20:52:05
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: weasel

åhhhh tack söta bästa storasyster! det var kanon att träffa er igen. Ser ut som att jag kikar förbi nästa helg oxå:) puss o kram!

2008-09-15 @ 20:25:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0