På en sekund..

kan livet förändras. PANG så är det helt annorlunda. Kikar på Sjukhuset på 3an, ambulanspersonalen får ett prio1 larm. Det verkar vara en trafikolycka där minst 1 omkommit. Själv känner jag mej odödlig på nåt vis. Klar jag vet att jag kan dö imorgon, men tror ändå att jag är odödlig... Jag är inte själv rädd att dö, min största fasa är  att nära och kära ska dö ifrån mej. Den tanken stöter jag ifrån mej illa kvickt...

I dag hade jag en patient som fick upprepade TIA-attacker (övergående syrebrist i en del i hjärnan). Har aldrig varit med om det tidigare, men det var lite otäckt. Jag försöker verkligen tänka på att det är någons anhörig, men när man är mitt i situationen är det en patient som inte mår bra. Det där med anhörig-tankarna kommer efteråt. Och det är nog tur det tror jag.

Jag försöker att inte tänka på mina patienter när jag är hemma. Men idag har tanken dykt upp flera gånger.. Lever han imorgon? Såååå söt gammal man på 93 år. Vill absolut klara sig själv, gillar inte att "störa" oss med att be om hjälp. Hör illa som bara den så det gäller att aarrrttttiiiikkkkuuuulllleeeerrrrrrrrraaaaa och sänka rösten för att ha en sportslig att bli hörd. När han får frågan hur det står till är det alltid bra, vill som sagt inte vara till besvär...

Vet egentligen inte vad jag vill säga med det här. Jag har nog bara blivit påmind om att livet kan släckas när som helst... Tänk på det du!!

Kommentarer
Postat av: Fru P

Att förlora någon i sin närhet är ens värsta mardröm. Man tror inte man skulle fixa det. Jag är dock rädd för döden själv också! Må hända jag är ett stort ego men tänk att missa allt det här?? TÄnk att inte få vara med o se när ens barn växer upp, hur deras liv kommer att se ut osv. IIiii får gråtattacker när jag tänker på det.



Man lever kort tid på denna jord. Det gäller att förvalta tiden väl.

2008-09-19 @ 22:52:15
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Heeeeeej!!



HUr e läget??!! Mår du bra min söta vän? Jag vill också se mage!!!



Jag kommer antagligen upp till Stockholm om 3 veckor! Jag HOPPAS HOPPAS HOPPAS! att du är i Märsta då. Jag tror att det är fredagen den 9 oktober. Sen på lördagen är jag i stan och träffar syrran. Jag och Bibbi ska bo på Clarion Sign (Selma hotellet) eftersom jag har rabatt där och bara gotta oss!!! Mumma! Längtar. Jag vill så gärna träffa dig!!



kram min söta söta vän!!!

2008-09-20 @ 19:04:18
Postat av: weasel

rebecca - åh vad kul att du ska hemmåt. jag jobbar ICKE den helgen så det ser ljust ut!! vi hörs närmare, men det ser äntligen ut som att vi kan ses!!! kram så länge!

2008-09-21 @ 10:41:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0