Soffliggare..

Jag älskar att sitta i soffan. Har nog alltid älskat att bara slappa. Men nu är det annorlunda.
På senaste tiden älskar jag att sitta i soffan ännu mer än nånsin. Vet ni varför??
Jo, då jäklar början han leva loppan!!! Sååååååååå underbart!!!
Jag älskar att känna honom där inne. Alldeles nyss hälsade han ordentligt!!
J tror att han tränar:) sånt fall var det ett rejält benpass den lille körde nyss:)
Ibland känns han bara lite grann, då kanske han bara kör lite triceps:)

Har tänkt på hur det egentligen känns när jag känner honom.
De flesta beskriver det som fisksnärt eller bubblig mage.
Vet inte om jag tycker att något stämmer.. Kanske mer bubblig mage sånt fall..
Kanske mer som att någon trummar med fingrarna där inne eller nåt, svårt...

Livet just nu är iallafall underbart. Nu börjar det vara riktigt kul att "vara på smällen".
Tidigare kändes det bara som jag ljög när jag sa till folk att vi skulle ha barn.
Men nu jäklar är det på riktigt!!

Så idag är det söndag. Det är numer veckans bästa dag. Det är veckobyte:)
21+0 idag. Så jag går in i 22a grav.veckan.
Han väger ca 500gram och är typ 22cm.. Han lägger på sig lite varje dag nu...
I livmodern praktiseras volter, boxning och sparkar.
Han börjar ha regelbunden dygnrytm, men mina rörelser kan väcka honom:)

Det är det som händer där inne!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Låter som att du mår bra Tessan : )

Förstår att det är helt underbart att känna att det finns ett litet liv "där inne"...



Kramisar

2008-09-21 @ 19:53:29
Postat av: Syrran!

Lilla gumman. Tänk va mkt man inte tänker på... jag minns de där stunderna mkt väl. Det är stunder av total KÄRLEK, HARMONI o LÄNGTAN. Att känna sin egen bebis röra på sig, leva runt o ha sig inuti en själv är STORT. Det finns nog inget större. Jo, när bebisen tittar ut förstås. Men det här med bebisar - det finns tamigfan inget större. Det är fantastiskt!!



När barnet blir ännu större så kommer du i princip kunna ta tag i foten eller handen. Det är så häftigt!



Åh va roligt det är att läsa o höra hur du har det! När vi ses så hinns ju inte något prat med :-(



Önskar vi kunde ses oftare o längre.

2008-09-21 @ 21:19:28
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: Frippo

Kan inte du smsa mig, har inte ditt nummer. Eller J.



Hälsa lillgrabben där inne.

2008-09-21 @ 23:55:20
URL: http://frippo75.blogg.se/
Postat av: weasel

sååå kul att ni kikar in här ibland!!

2008-09-22 @ 10:29:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0