Vecka 19

Weii vad mysigt det är när jag känner det lilla livet där inne i magen.
Sparkarna har jag känt länge men inte utanpå magen.
De första rörselserna kände jag nog i veck12-13 skulle jag säga,
 men det kanske är för tidigt. Men jag är faktiskt ganska säker...
Nåväl..
Igår var det första gången J oxå kunde känna den lilla kicka:) Vecka 19
Hade glömt hur magiskt det är.
När jag var gravid med lillgris kände jag de första sparkarna vecka 19, 
 då kände jag de första sparkarna även utanpå minns jag.
Så vecka 19 is the shit alltså!

Det känns mer verkligt denna gång.
Vi vet vad vi ger oss in i. Vi vet vad som väntar på nåt vis.
Denna gång känns det som att jag vet vad jag pysslar med.
Men när den nya lilla bebisen är född kommer jag säkert känna mej lost.
Just nu känns allt iallafall jäkligt stabilt.

Livet känns fantastiskt just i detta ögonblick.

Nu vaknar lillgris. puss

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Åhhhh. Härlig läsning! Jo man känner sig lost oavsett om det är första, andra eller tredje. Varje ny bebis är unik o livssituationen kommer se annorlunda ut men självklart är man mycket mer rutinerad o säker på sig själv :-)



Längtar.

2009-12-16 @ 14:11:17
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: Johanna

Gud så härligt att höra. Leeeeer stort! Stor kram på dig och lilla familjen.

2009-12-16 @ 15:54:35
URL: http://[email protected]
Postat av: Jenny

Ja det är ju verkligen mysigt!!! Ska bli spännande att se vad det är för krabat där inne!!

Hoppas du mår bra!

Kram

2009-12-16 @ 20:42:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0