Ska det vara så här?

Idag är han 2 veckor.
Jag känner mej mest ledsen och slut som människa.
Hur orkar folk egentligen?
Det jobbigaste har ju varit den förbannande amningen.
Ska den aldrig funka? Ena rinner till som aldrig förr och det andra fattar inte vad det ska göra..
Tror ni han e glad ibörjan av amningen?
Svar nej.
Men det blir ju bättre som alla säger. Ja, men NÄR??

Idag är det trots allt en bra dag. Tror natten var ganska bra.
Minns inte att jag var uppe så länge..
Förutom en sak. Jisses vad man kan svettas..
E f-n helt sjöblöt när jag vaknar..
Är det oxå de förbannade hormonerna som gör sitt??
Vidrigt är det iallafall.

Så är det att vara mamma till lilla Ruben just nu.
Men det blir ju bra, säger de...


Suddigt kort men ack så gulligt...


Observera bröstkrämen, amningsinläggen och slapp-magen.. livet är härligt! IRONI

Kommentarer
Postat av: Jenny

haha ja det sägs att det är så det är att vara mamma! känner igen allt det där! ingen av mina barn har ju fattat det där med amningen, då var ersättning en befrielse! svettas!! ja nog sjutton är det så! vaknar fortfarande genomsvettig ibland fast jag inte ammar längre!!

men söta är de och man orkar, jag lovar ;-)

ta hand om er!

kram

2009-02-05 @ 16:03:05
URL: http://elijahochelliot.blogg.se/
Postat av: Tessa sjöström

Lilla gumman! ibland känns det tungt... jag har gått igenom samma..min bvc-syster sa- tutta på tutta på! Men vad gör man när det inte funkar! jag svettades å blev så jävla stressad. Kämpade på tills linus var 4 mån.sen la jag ner hela skiten.

men ge inte upp...det ordnar sig och lita på dig själv.. kram tessa

2009-02-06 @ 11:27:52
Postat av: Frippo

Jag tror inte du riktigt förstod tidigare när vi berättade hur det egentligen va för oss. Nu förstår du men du kommer inte ihåg hur vi sa, såg ut m m. Det är ingen jävla lek första tiden.



Den som inte haft barn förstår inte det. Den som säger annorlunda är en sån präkt som inte förstår att det är OK att man uttrycker det. Man älskar liksom inte sitt barn mindre för det...



Det blir bättre men inte ännu. Lika bra att bara inse det och inte måla upp någon "falsk" bild. Borra ner huvudet och kör på. Om 5-9 månader kommer det vara mycket bättre. Fram tills dess tar du hjälp av din närhet om det blir för mycket. Du har massor med folk som är tillgängliga om det behövs. Jag är iaf tillgänglig. Lova att du/ni tar er den möjligheten.



Stora kramar till dig.

2009-02-06 @ 13:20:23
Postat av: Mikaela - hockeyfru

vilket litet charmtroll! :)

2009-02-06 @ 13:26:33
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: Johanna

Oj har du ramlat ner i depphålet... Man kommer upp igen, jag lovar, även om det känns tröstlöst ibland. Amningen är ingen dans på rosor och en del lägger av för att det inte funkar o en del ordnar det sig för. Själv kommer jag ihåg att jag hade asont i början, fick använda "plastnapp" för att han inte fick tag och för att jag var sårig. Sen innan jag la av efter 6 månader (för att han ätit upp mig så jag inte hade nått kvar, typ) vägrade han att amma från höger bröst och jag såg ut helt sned ut... De små liven vet precis hur de vill ha det. Haha! Antar att det är våra egna envisa gener som hamnat i våra barns kroppar.

Kämpa på så löser det sig på bästa sätt och få inte ågren om det inte funkar. Stor kram på dig!!!

2009-02-06 @ 15:15:37
URL: http://[email protected]
Postat av: Kakan

Du är så duktig! Gud så jag blir imponerad! Han har världens bästa mamma. Puss

2009-02-07 @ 16:24:49
Postat av: Syrran

Fy fan va bra uttryckt Frippo! Precis så är det gumman och det har jag sagt till dig MASSOR av gånger nu. Bit ihop men framför allt - utnyttja oss!!!!



2009-02-12 @ 10:08:39
URL: http://pendelilska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0