Barnmorskekärring..

Då har jag nog samlat mej lite sen det vidriga vändningsförsöket.
Det är bara att gilla läget.

Så här ser magen ut idag.

37+0

Annars har det väl inte hänt så mycket sen sist.
Idag har jag varit hos min störda barnmorska för rutinkoll, hon verkar helt inkompetent faktiskt.
Hon förfinar siffrorna för att det ska se ok ut i journalen.
Exempelvis så mätte hon magen idag som vanligt...SFmått kallas det..
- 33cm, säger hon.
- Oj, det är ju mindre än förra gången (2v. sen).
Hon mäter igen.
- 33-34cm nånstans.
Sedan skriver hon 34,5cm i journalen. Detta gör att symfyskurvan blir perfekt.
Bara det ser bra ut i journalen verkar det som...
O frågorna jag ställer får jag aldrig några vettiga svar på...
Kärring.

Ser oxå nu när jag tittar på journalen att jag haft samma blodtryck alla gånger jag varit hos henne.
Konstigt... även där snyggar hon nog till siffrorna.

Hoppas verkligen att hon agerar om hon märker något avvikande..

Det absolut sjukaste hon gjorde idag var detta.
Jag frågar om bebisen kan fixeras även om han ligger i säte.
- Jo, men det kan de säkert, svarar hon.
- Ok, kan du känna om han har fixerats??
Hon känner efter..
- Jo men han sitter säkert.
I journalen skriver hon ett SVAGT F som står för att bebisen har fixerats.
Har han fixerats lite då eller??
Jag blir så jäkla irriterad, men vågar inte säga något till henne.
Moget, ja vet..
Istället frågar jag min mentor och gamla handledare från praktiken som är barnmorska hon med.
Jag blir alltid lika lugn när jag får svar från henne...

Summan av kardimumman när jag varit på dessa besök är att jag alltid har fler frågor
i huvudet när jag går därifrån än när jag kom dit..
Idag var i allafall sista gången jag går dit. För sen behövs det ju inte mer, för när nästa
besök är inbokat då har jag ju redan blivit mamma!!

Kommentarer
Postat av: Syrran

Blir så förbannad! En barnmorska skall vara den mjukaste o finasta människan. Man skall känna absolut förtroende o lugn när man är hos henne. Det skall inte vara så att man går därifrån bekymrad. Usch va sur jag blir.



Men jag e säker på att hon hade reagerat om det hade sett knasigt ut.



Du behöver som sagt inte tänka mer på henne. Om nio dgr är du morsa! Och jag moster! Jippiiiii!



Lille Ruben, massa svart hår o gummibandsarmar. Iiii längtar.

2009-01-13 @ 09:10:48
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: Magda

Låter inte som nån bra barnmorska, man kan ju inte rätta till siffrorna, tänk om vi skulle gö det på en carotis äh, jag skirver 170/80 istället för 190/80 så slipper jag ringa jouren o så ser det snyggt ut...



Vad spännande det ska bli att se kort på den lille när han tittar ut. Är säkert världens sötaste:)



Vi ska ha träff ikväll...så nu kommer vi sakna dig ännu mer när vi sitter där och din stol är tom:( Men jag lovar att vi kommer skåla i din ära, vad annat kan vi göra?



Kram

2009-01-14 @ 12:37:25
Postat av: weasel

magda - snopet va? ni behövde inte skåla för jag var ju där:) skitkul att träffa er igen!! saknar er massa, ännu mer när man ses på nåt vis.. man blir väl påminnd... ha så underbart i thailand.. hörs av när du är hemma igen!

2009-01-14 @ 22:45:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0