Vändningsförsök

Kom till förlossningen kl 8.30.
Blev uppkopplad på CTG för att se bebisens hjärtfrekvens, såg bra ut.
Eftersom elektroden som hör hjärtat hamnade så långt ner började vi fundera på
han hade vänt sig självmant...
Barnmorskan kom in och kände på magen och kände ett litet huvud...
Ultraljudsapparaten konstaterade vad hon kände, inte hade han vänt sig självmant heller...
Huvudet upp och stjärten ner...
Ok det var bara att inse.. Det skulle bli till och vända honom..
Överläkare och ST-läkare kom in med sina iskalla händer och kände på maggen min..
- Hmm han sitter stabilt han, sägen någon av dem...
Ok, men det funkar nog ändå tänker vi..
Fram med ultraljudsapparaten igen.
Japp de ser vad vi sett innan, huvudet upp och fötterna ner.
- Och där är benen, rakt upp. Säger överläkaren..
- Bra eller dåligt?
Enligt dessa två vita rockar är det inte direkt positivt att han ligger som ett V, men försöka ska de.
Bricanyl injeceras i armen på mej och efter någon minut känner jag att hjärtat börjar rusa.
Då var det dax att sätta igång.
ST-läkaren trycker upp bebis rumpa upp från bäckenet och försöker sedan bända runt honom.
Det känns som att bebisen är fastväxt och mycket svårrubbad...
Han fortsätter sitt försök... utan framgång.
ST-läkaren ger upp och överläkaren tar över..
Samma teknik används men inte lika hårt (tack gode gud för det)..
Nåväl, även överläkaren fick lägga ner...
Satan i gatan vad obehagligt det var.
Vet inte direkt om det var någon smärta men extreeeemt obehagligt och bara jäkligt
konstig upplevelse.
Tänk dej att någon ska vända runt magsäcken 360grader och att den sitter fast...

Nåväl, det blir allstå snitt. Imorgon ska jag få datum för det planerade ingreppet..
Det känns helt ok just nu, men det känns lite snopet.
Känns som jag sprungit ett helt lopp och sen snubblat strax innan mållinjen...
Läste om folk som blivit snittade och dess komplikationer.
Ska inte läsa något mer sånt shit, varför skriver folk bara som sina dåliga uppleverler??

Så ligger det till just nu.. gonatt

Kommentarer
Postat av: Tina

Din lilla pojke har redan en egen liten vilja alltså..han har det ju så bra där han sitter. Men du, det kommer gå jättebra med kejsarsnitt, jag lovar! Såklart att det får kännas snopet, men det viktigaste är ju att han kommer ut och mår bra, visst då! Har bara hört talas om snitt som gått bra, internet kan ju vara så missvisande. Spännnande med ett datum!!



kramar till Tessan

2009-01-08 @ 13:56:21
Postat av: Majsan

Hej vännen!



Vad taskig han är Rubis! Kan han inte bjuda till lite för morsans skull..?

Vill bara tala om att två av mina kompisar snittats helt komplikationsfritt. Men du vet ju redan att det allra oftast går bra eller hur!!



Vi tänker på dig, "Reine" hälsar, (jag har berättat att du har en blogg, men inte gett ut adressen!)



Pöss o kram /M

2009-01-08 @ 19:42:31
Postat av: Majsan

Hej vännen!



Vad taskig han är Rubis! Kan han inte bjuda till lite för morsans skull..?

Vill bara tala om att två av mina kompisar snittats helt komplikationsfritt. Men du vet ju redan att det allra oftast går bra eller hur!!



Vi tänker på dig, "Reine" hälsar, (jag har berättat att du har en blogg, men inte gett ut adressen!)



Pöss o kram /M

2009-01-08 @ 19:43:25
Postat av: Majsan

Vad sur jag blir! Min komentar försvann...



Skrev iaf att jag tycker att Rubis är taskig mot sim mor redan, blir nog ett riktigt busfrö.



Maria, min bästis snittades helt utan komplikationer, men du vet ju redan att det oftast slutar väl, eller hur!



Tänkter på dig, "Reine" hälsar!



Pöss/M

2009-01-08 @ 19:45:26
Postat av: Magda

Det kommer bli så bra bara han kommer ut. O du har inte snubblat på mållinjen, du kommer vinna, bara det att du inte kan se det just nu!

puss o kram

2009-01-08 @ 21:08:18
Postat av: Magda

Min kommentar försvann med, kanske dyker upp snart...hoppas jag eftersom Majsans gjorde det.

2009-01-08 @ 21:10:31
Postat av: Syrran

Bestämd liten kille det där. Varför vända på sig o ligga upp o ner?? Usch va oskönt. Nääää hellre blir jag utplockad i lugn o ro, så slipper jag kämpa mig ut o dessutom behöva passera morsans genitala delar ;-)

2009-01-09 @ 11:30:55
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: Carro

Hej Vännen!

Har inte kikat på din blogg på ett tag. Förstår att det känns jättetrist med snitt när du varit inställd på en vanlig förlossning. Men du ska se att allt kommer gå jättebra!

Jag vill jättegärna hälsa på er så småningom!! Längtar!



Kramar/Carro

2009-01-10 @ 22:38:49
Postat av: weasel

halloj alla. jag bara älskar när ni skriver en rad eller två!! fortsätt fortsätt:)

nu bestämmer jag mej för att det kommer att gå bra helt enkelt. tack för era värmande ord.



o majsan, hälsa tillbaka till reine o ge henne en stoooor kram! du får gärna visa henne bloggen:)

2009-01-10 @ 22:57:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0