1 vecka gammal

Oki, då är han 1 vecka idag:)
Känns som att jag varit i en bubbla hela denna vecka.
Jag är inte trött bara lite seg och det känns som att jag är i en drömvärld.
Jag har förstått att det kommer ta lite tid att lära känna honom, hur han funkar..
Han är såå snäll och gnäller mest bara när vi ska byta blöja på honom.
Han skriker och skriker när han ligger på det där skötbordet, det finns ETT undantag
och det var när syrran bytte på honom. KNÄPPTYST.
Hmm, funderar på vad hon gjorde som inte vi gör.
Kommer fram till att han nog kände att hon var lugn och rutinerad.
Men vår tid kommer väl oxå..
Man ska tydligen prata med honom när han är så där ledsen.
Det är svårare än vad man tror att komma på något att prata om..
Det får bli "vid en väg på en sten" 10 ggr i rad.. En visa min pappa ofta sjöng för mej och syrran...
Jag inbillar mej att han blir liiiite lugnare iallafall:)

Besök.
Vi har haft endel besök såklart. Precis lagom vad jag klarat av.
Det är ju sååå kul med besökare som vill träffa honom, men förstår verkligen att det kan bli för mycket.
Men det har det inte blivit här.. Skönt.
Min familj har varit här, mamma sov här första natten. Sååååå skönt.. tryggt..
Sen kom pappa och syster. Underbart kul!! Välkomna åter:)
Åsså har J´s familj varit här oxå så klart! Farmor har lite extra svårt att slita sig tror :)
Nästa helg kommer mitt tjejgäng med gubbarna.
Jag lääääääännnnngggggtttar så! För det första ska det bli kul att träffa dem, (vi ses inte så ofta).
Men jag tror mest att de tycker de ska bli kul att gosa med Lilla Ruben.

Renee...
Idag blev jag extra glad när jag läste kommentarerna. Renee har skrivit, det var på tiden!!
Hoppas du kikar in lite då och då i framtiden:)
Tänkte komma förbi jobbet så fort jag har vägarna förbi. Jag vet ju hur mycket du älskar små knodds:)
Åsså tänkte jag att du skulle ändra din uppfattning om namnet Ruben. Du kommer nog gilla det när
du träffar honom tror jag:)

Å tack alla ni andra som skriver lite då och då. Uppskattas verkligen!!
O nu lite foton...

I mosters och mammas och kusinernas lakan...

Myser efter första badet..

Hos morfar för första gången. Passar på att sträcka sina långa ben..

Puss och kram så länge!!

Kommentarer
Postat av: Syrran

Åh... blir lite mallig här ;-)



Längtar så tills jag får gosa med honom igen. Han e sannerligen världens finaste lilla kille. Helt perfekt.



Ringer du mig ikväll då, gumman?



P o K /storasyster o moster

2009-01-29 @ 13:55:21
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: Sanna

Åh han är sååå söt! Vi längtar alla tills nästa helg!!



Puss & Kram

2009-01-29 @ 17:06:38
Postat av: Majsan

Vilken liten raring!



Kom hem snart!

2009-01-29 @ 18:19:21
Postat av: Jenny

stort grattis!!!

så söt kille!!! du måste se till att komma till jobbet nån gång när jag kan komma dit också!!! måste ju få se lillen!!! han var juhur go som helst och ruben tyckte jag var ett skitcoolt namn!!! kram kram

2009-01-29 @ 18:28:14
URL: http://elijahochelliot.blogg.se/
Postat av: Kakan

Underbar! Kan ine fatta att ni har ett BARN tillsammans, sååå sort! GRATTIS än en gång!

2009-01-29 @ 22:19:30
Postat av: Frippo

Det är väl med små barn som med katter, att dom ser spöken. Klart man blir förskräckt = tyst då...



Närå, det har nog med rutin och göra och att det är någon annan än han är van med helt enkelt.



Kommer gå galant ska du se. Jag vill också se. Kommer ni uppåt till helgen eller blir det för stort projekt? Full förståelse isf.

2009-01-29 @ 22:46:06
Postat av: Johanna

De där känslorna av att allt känns lite overkligt känner jag igen, men det går fort att komma in i det och det är ju din lille kille så det är du/ni som kommer känna honom bäst efter ett tag. Även om en del tror att de vet bättre för att de har mer erfarenhet av barn ;)

Stor kram på er och jätte kul! att följa bloggen :) Hör som sagt av dig när du kommer till Örebro igen. Snart är ju jag också ledig hela dagarna :)

Johanna



2009-01-30 @ 12:45:53
URL: http://johanna.funnelweb.se
Postat av: Johanna

...vill tillägga att med de med "mer erfarenhet" oftast är ens egna föräldrar :) De menar inget med det så klart, men i mitt fall var jag tvungen att sätta ner foten efter ett tag och säga "det är mitt barn som jag vill uppfostra, tack!" Hihi!

2009-01-30 @ 12:51:43
Postat av: Carro

Vilken liten myskille ni har fått! Ska bli så roligt att få träffa honom och er så klart nästa helg! KRAM så länge!

2009-01-30 @ 18:16:33
Postat av: Tessa sjöström

Äntligen en RUUUUUUUUUUUUUUUBEN!

Visade min Niklas och hanns första komentar var- Man kan nästa känna hur gott de luktar!! Stort grattis till er båda... Lova att njuta nu..det går så förbaskat fort...lovar! Ska påminna dig när Ruben ska till dagis...ha ha ha

Kram på er å puss i nacken till lilla Ruben

2009-01-30 @ 18:58:31
Postat av: Rebecca

vill att det ska bli slutet på februari nuuuuuuu.

2009-02-01 @ 18:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0