Flytt fältet...

Sitter just nu hos min kära mor och surfar lite. Laddar mina trötta batterier..
Hemma är det byggarbetsplats igen. Så jag har helt enkelt flytt därifrån.
Golvsliparen Roffa ska slipa vardagsrumsgolv hemma.
Han är inte helt adekvat. Har ringt J ca 40 ggr för att kolla saker och ting
innan han skulle komma till oss. En gång ringde han t.o.m. halv elva på kvällen..
Idiot.
- Ja, vettu jag kan inte betala sånt själv. Det får ni stå för.
- Det löser vi.
- Du måste hjälpa mej att bära upp maskinerna, ja du förstår det är riktiga
  grejer jag jobbar med.
- Jo, men det fixar vi.
- Ja, du förstår det är tunga maskiner jag jobbar med.
- Mmm. Men då ses vi på onsdag då så hjälper jag dej med grejerna..
- Onsdag? Imorgon? Nä det går inte, jag packar in sakerna kvällen innan så
  det går inte. Jag har inte packat in maskinerna så det går inte. Ja du förstår,
  det är rejäla grejer jag jobbar med bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla...

Jag kräks på honom och då har jag bara suttit bredvid och lyssnat när J pratat med honom.
Jag blir imponerad av J som orkar lyssna på den där rackarn.

Sen när han väl kom i torsdags var han tydligen besvärad av att han skulle jobba.
Förklarade för J hur besvärligt det var och hur lite han tjänade på detta jobb.
Han verkar ju som sagt inte vara helt adekvat.

Nåväl.. Sitter som sagt ute i skogen hos min mamma och hennes G.
De jobbar och jag bara är.
Det är min hobby, att bara vara!
Det är underbart, men kanske inte hela dagarna. Det som är skönt är att ha saker
att göra men inga speciella tider.
Idag tänkte jag göra detta:
1. Vakna typ 9.00.
2. Käka frukost och surfa lite.
3. Gå en promenad och lyssna på ljudbok i min nya ipod:)
4. Ta en dusch.
5. Åka in till Karlskoga city och titta på: gardintyg, bebisprylar, amningsbh.
6. Åka förbi Mcdonken och köpa milkshake innan jag åker tillbaka.
7. Sy en snuttefilt till Ruben.

Sen kommer nog mamma och G hem och hoppas jag och tror att det bli ännu
mer bara vara.

Tack underbara J för att du finns hos just mej. Tack för att jag fick fly fältet medans
det ser ut som det gör hemma. På söndag har jag fullt laddade batterier så då 
ska det bli ordning och reda tills Ruben kommer till oss!!
                 


Kommentarer
Postat av: Syrran

"adekvat" - hur gammal är du?



Ha ha.



Du... var beredd för nu kommer en sån där jobbig jävla kommentar som du kommer ruttna på i sinom tid - PASSA PÅ ATT BARA VARA GUMMAN!!! Snart är defititivt den tiden förbi :-)



Tur du har en gammal rutinerad syrra som kan komma som blixten till Norrköping o ta ut bebbe på promenix, ge ersättning/bröstmjölk ur frysen medan lillemans morsa (min lillasyster) tar igen sig o vilar :-)



LITA PÅ MIG! Jag kommer göra mitt allt för att bli världens bästa moster o världens mest stöttande syster.

2009-01-16 @ 13:13:41
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: weasel

tack syrran för att du finns. känns tryggt att veta att du bara är 1,5h bort..

o du adekvat är nog mer en yrkesskada:) du vet, akademiker:)

2009-01-16 @ 23:43:16
Postat av: Magda

Var ju bra att gubben iaf verkar vara vaken och talbar;)

Var mkt trevligt att träffa dig, trots att det blev som en chock för mig. Jag hade ju inte bliivt uppdaterad om det hela, trevlig överrskning var det iaf.

Ska tänka på dig på torsdag där jag sitter m min paraplydrink:)



Lycka till!

puss o kram

2009-01-17 @ 13:17:29
Postat av: Rebecca

jag tjurar lika mycket varje gång jag är inne på din blogg och ser dina bilder.....

2009-01-18 @ 10:24:29
Postat av: Majsan

Hejhopp!



Å vad det är skoj att läsa din blogg, funderar på att göra en själv, men vad skulle jag skriva??



Har iaf fått 45 svar på min lgh på blocket. Kommer en tjej och kollar idag. Hoppas hon är bra, så det händer något!!



Ha det gott, kramis

2009-01-19 @ 14:39:12
Postat av: weasel

magda - i skrivandes stund är du på väg till arlanda (my neighbourhood) din rackare.. hälsa thailand från mej!!! sawadee :)

ja, den lilla är kanske inte direkt talbar i nuläget.. undra om han är orienterad x 4??



becca - hoppas hoppas hoppas jag får vara första man på torsdag, för då är det ju större chans att jag orkar ses på torsdag!!! håll nu tummarna, men med våran tur så ska vi nog inte räkna med det..



majsan - klart du ska börja blogga. det händer ju massa i ditt liv nu som är kul att läsa om... ex hur det är att vara nykär, flytta ihop, dsk-utbildningen, nattuggla på avdelningen. säg till vilken adress sen bara så jag kan följa ditt liv.

45 svar??! det är ju fantastiskt, håll mej ajour hur det går!



puss på er

2009-01-20 @ 10:44:50
Postat av: Frippo

Du, stort jävla lycka till nu på torsdag. Tänker på er redan. J måste sms:a när det är klart.



Och när J behöver lite tid och ladda batterierna tänkte jag att han och jag ska till Kos...

2009-01-20 @ 22:07:28
Postat av: weasel

frippo - Ja, vilken bra idé, det där med Kos.. ska höra om han vill :) klart vi hör av oss när det är klart!! kram så länge

2009-01-20 @ 23:09:19
Postat av: Sandra

Asså. Jag har bara en sak å säga gällande den där hantverkaren: Är det ett skämt eller???????

Suck. Typiskt att du ska råka ut för det. Nån annan kanske bara skulle ha softat och inte brytt sej. Men det är klart att HAN ska hamna i DITT hem!! Jag kan trösta dej med att hans kusin har förmodligen hamnat i mitt.

Jag minns inte ifall jag sa att jag har haft vattenläcka i köket...? Cirkus...Scott...hela dan.

I fredags så kom två bäbis-hantverkare-som-nyss-gått-ut-hantverkarlinjen-å-börja-å-jobba-hos-pappa-nissar.

Dom undrade vad dom skulle göra av mina skåp när dom rivit ner dom.

Jag bad dom om en enkel uppgift: SLÄNG SKÅPEN. Han stirrade på mej å blev knäpptyst....Jag upprepade: SLÄNG SKÅPEN. DOM SKA SLÄNGAS. Båda två stirrade nu på mej men sa inget. Kommunikativ som man är fortsatte jag på vanlig svenska: JAG SKA KÖPA NYA SKÅP. NYA. DU VET. NYA SKÅP. DOM SKA SLÄNGAS. FÖRSVINNA.BORT. Fortfarande knäpptyst förutom den ena som brölade: aah...haa....Jag sa: HAR NI MÖJLIGHET ATT ORDNA DET ÅT MEJ ELLER?(Ska tillägga att deras firma ska göra hela jävla köket åt mej,så jag tror nog att hans kära far skulle ha gråtit av avsaknandet av kundservice som denna kille nu besatt.Pappan var en äkta glader hantverkar/säljare med egen firma).

sedan sa han på darrig målbrottsröst: aaaaah....men då måste vi nog ta betalt...

JA, MEN GÖR DET DÅ, sa jag som inte kunde fatta att det bara var PENGAR DET HANDLADE OM. Va fan. Man är väl ingen hant-verkar-einstein. Ja, men det är inga problem sa jag som hade stigit upp kl 7 fast jag hade feber. Jag önskade dom en trevlig dag, bad dom låsa dörren efter sej och knallade iväg till mormor där jag tog: cocallanum-host-medicin-med-morfin....

TROR DU INTE ATT SKÅPJÄVLARNA STOD KVAR NÄR JAG KOM HEM PÅ KVÄLLEN....å sen hade dom glömt att låsa överlåset fast dom fick en nyckelknippa med två nycklar på. Jag säger som Linda Bengtzing. HUR SVÅRT KAN DET VA?

GONATT MIN SKATT.

GRATTIS TILL MODERSKAPET IGEN....krampårej

2009-01-26 @ 21:37:31
Postat av: Sandra

Asså. Jag har bara en sak å säga gällande den där hantverkaren: Är det ett skämt eller???????

Suck. Typiskt att du ska råka ut för det. Nån annan kanske bara skulle ha softat och inte brytt sej. Men det är klart att HAN ska hamna i DITT hem!! Jag kan trösta dej med att hans kusin har förmodligen hamnat i mitt.

Jag minns inte ifall jag sa att jag har haft vattenläcka i köket...? Cirkus...Scott...hela dan.

I fredags så kom två bäbis-hantverkare-som-nyss-gått-ut-hantverkarlinjen-å-börja-å-jobba-hos-pappa-nissar.

Dom undrade vad dom skulle göra av mina skåp när dom rivit ner dom.

Jag bad dom om en enkel uppgift: SLÄNG SKÅPEN. Han stirrade på mej å blev knäpptyst....Jag upprepade: SLÄNG SKÅPEN. DOM SKA SLÄNGAS. Båda två stirrade nu på mej men sa inget. Kommunikativ som man är fortsatte jag på vanlig svenska: JAG SKA KÖPA NYA SKÅP. NYA. DU VET. NYA SKÅP. DOM SKA SLÄNGAS. FÖRSVINNA.BORT. Fortfarande knäpptyst förutom den ena som brölade: aah...haa....Jag sa: HAR NI MÖJLIGHET ATT ORDNA DET ÅT MEJ ELLER?(Ska tillägga att deras firma ska göra hela jävla köket åt mej,så jag tror nog att hans kära far skulle ha gråtit av avsaknandet av kundservice som denna kille nu besatt.Pappan var en äkta glader hantverkar/säljare med egen firma).

sedan sa han på darrig målbrottsröst: aaaaah....men då måste vi nog ta betalt...

JA, MEN GÖR DET DÅ, sa jag som inte kunde fatta att det bara var PENGAR DET HANDLADE OM. Va fan. Man är väl ingen hant-verkar-einstein. Ja, men det är inga problem sa jag som hade stigit upp kl 7 fast jag hade feber. Jag önskade dom en trevlig dag, bad dom låsa dörren efter sej och knallade iväg till mormor där jag tog: cocallanum-host-medicin-med-morfin....

TROR DU INTE ATT SKÅPJÄVLARNA STOD KVAR NÄR JAG KOM HEM PÅ KVÄLLEN....å sen hade dom glömt att låsa överlåset fast dom fick en nyckelknippa med två nycklar på. Jag säger som Linda Bengtzing. HUR SVÅRT KAN DET VA?

GONATT MIN SKATT.

GRATTIS TILL MODERSKAPET IGEN....krampårej

2009-01-26 @ 21:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0