Jag är störd.

Inget nytt kanske.
Men läget är att jag nu slutat amma.
För 6 månader sen ville jag inget annat.
Längtade som f-n till lillgris skulle bli 6 månader.
Nu är vi där.
Nu har jag "separationsångest" för det.
Det går ju sååå jäkla bra med maten, han äter allt med god aptit.
Då känns det som att det är dax att sluta amma.
Men det är ju faktiskt ganska mysigt oxå..
Trodde väl aldrig att jag skulle tycka det:)

Äh, nu är det slut på det. Får ju mysa på annat sätt:)
Jag har alltså inte ammat på 2 nätter.
Det går helt ok. Han vaknar vid 2.
Tar väl ungefär en halvtimme-fyrtio minuter att få lillgris somna om..
Tips nån??
Vi kör med vatten i flaskan och vankning.
Lite sidoläge och klapp på rumpan...
Kanske finns det nåt bättre som går fortare?? :)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha visst är man konstig!! Kul att det funkar bra med maten. Är han 6 månader nu??



Ja du, jag har inget råd tycker ändå det går snabbt med 30-40 min att få honom att somna om! Även om jag vet att det inte är så skoj! :-( Har han napp?

OM elliot vaknar så tar det oftast uppåt minst en timme innan han somnar om, men som tur är händeer inte det så ofta. Eftersom det bara är 2 nätter som du inte ammat så kommer han säkert vänja sig snart!

kram kram

2009-07-19 @ 17:36:08
URL: http://elijahochelliot.blogg.se/
Postat av: Syrran

Åh gumman. Du kommer kunna gosa med honom i år o dar framåt. Det blir ju dessutom bara finare o härligare för var dag som går. Glöm aldrig det.



Amma. What? Goooosa hellre liksom. Amma är bara en nödvändighet.



Lillgrisen e så duktig asså.

Helt otroligt.



Ni med.



2009-07-19 @ 20:16:42
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag känner ungefär likadant. Jag håller på med smakportioner och får ibland lite nippran över att jag ska sluta amma...

Jag slutade efter 6 månader förra gången och det gick jätte bra trots lite ångest och jag ser till att gosa mycket nu också. Bäst att passa på när de är små för sen blir det väl bara "men morsan då! Lägg av" Hihi!

Kram!

2009-07-20 @ 08:26:28
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0