Världens längsta dag.

J har föräldramöte på jobbet.
Han kommer inte hem förren omkring 21..
Det är faktiskt tråkigt att umgås med en 6veckors hela dagen utan att alls prata med annan vuxen..
Men han har dock sovit ganska mycket idag.
Dålig morsa kanske, men det har varit ganska skönt faktiskt.
Han vill ju inte gärna bara sitta i soffan och mysa.
Nä en rastlös själ har jag här hemma...
Undra om natten nu blir katastrof när han sovit så mycket??
I helgen har han sovit mycket på dagarna pga många prommenader och mycket bilåkande..
Nätterna har varit jobbiga.
Sover han sämre på nätterna om han sover gott på dagen?
Ska jag väcka honom nu, han sover nämligen i skrivandes stund (kl 19)??
Han nånstans läst att man inte kan/ska påverka så små barns dygnrytm. Nån som vet??

Nåväl. Sitter här och njuter av mitt kaffe. Fan vad gott det är ibland.
Har varit hos min älskade syster och hennes kottar i helgen.
Fan vad jag älskar den familjen.
Hatar att vi bor så långt ifrån varandra.. Känns alltid tungt att åka därifrån..
Längtar nu som en toka till påsken. Då blir det Sälen för hela slantan.
Det blir fullt hus där då. Jag bara älskar att ha både mamma och syrran omkring mej!
Och detta ska jag få ha i påsk:)

Har inte laddat ner foton från i helgen. Kanske gört i veckan...

Hej

Kommentarer
Postat av: Syrran

Som jag sagt gosan så spelade det ingen roll för oss när balettligan var bebisar. Sov de en hel dag så kunde natten bli ljuvlig och om de vakna en hel dag så kunde natten bli hemsk.



Tror inte man kan påverka utan mer gilla läget. Nu alltså. Det handlar inte om så lång tid gumman... rätt var det är så har lillgrisen rutin o rytm.



Det var fantastiskt i helgen, verkligen. Kolla in min blogg gumman - jag har lagt ut en massa bilder.



Puss o kram.

2009-03-02 @ 22:05:24
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: weasel

syrran - ok tålamod alltså.. men om man saknar det då? :) har kikat på bloggen, vikka fina kort!!! hoppas vi ses snart, innan påsk får jag hoppas...

2009-03-02 @ 22:16:42
Postat av: Syrran

Vem fan har tålamod? Har jag någonsin haft det? Svar = nej. Men man fixar det ändå på något konstigt sätt. Man blir lite psycho men det får man ta...



Sorry darling. Det är hårda bud det här med att vara bebismamma.



Som sagt, tur att han e så söt va?!



Allt blir enklare med tiden. Det är bombsäkert.

2009-03-03 @ 12:01:40
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja du. jag har hört att sömn föder sömn på små som är under 6 månader. Jag säger som föregående talare. Verkar inte spela någon roll. Ibland ifall de sover bra på dagen så kan natten i allafall bli hur bra som helst, andra dagar så sover de inte alls på natten när de sovit bra på dagen!

Men båda mina pojkar har främst varit så att har de sovit mkt och bra på dagen så har de sovit mkt o bra på natten!! Du får testa på din lilla guldklimp!Kram

2009-03-03 @ 15:40:21
URL: http://elijahochelliot.blogg.se/
Postat av: weasel

jenny - det där med sömn föder sömn låter bra tycker jag. det ska jag komma ihåg!

tack både till dej o syrran! jag älskar att få svar av er som varit med förr!! förresten, funderar på att åkaa förbi jobbet på fredag eventuellt.. vad gör du då??

2009-03-03 @ 17:55:15
Postat av: Jenny

inget vad jag kan komma på nu i alla fall. elijah är på dagis mellan 9-14 om han inte blir sjuk som alla andra är :-( är du i örebro över dagen då?

2009-03-03 @ 21:22:15
URL: http://elijahochelliot.blogg.se/
Postat av: Jenny

jag kom på att vi har babysim på fredagar så tyvärr kan jag inte då!!! hoppas vi kan ses en annan dag!!

2009-03-04 @ 16:03:03
URL: http://elijahochelliot.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej Tessan.

Måste bara säga: Coolt med att du har ett eget litet liv :D. GIllar ju inte ungar egentligen(mest kissemissar), men din unge är fin å liknar nog både dej å Joel :)

Tror starkt på det där med att dom första dagarna liknar bäbisen pappan, bara för att han ska kunna känna igen sitt barn (rent djuriskt).



Träffade pappa Maxen idag på lunchen å jag blev jätteglad å ropade: HEEEJ på dej Maxen!!! Hur mår du? Det var längesen!!....men då fick jag ju veta att det var ju bara skit med allt å att pappa/farfar Eric har ju kolat vippen.

Jag vill beklaga sorgen!!!

Det var jättetråkigt att höra....men man hoppas ju att han är hos farmor Ericsson nu.



Ringde precis till Grekland och fick höra att min fasters (ingifta) mamma dog igår/imorse.

Dom ska resa till Irland (där min faster kommer ifrån) redan i morgon för att vara med på begravningen.



Det roliga jag har att berätta är att vi far till Grekland vecka 31. Om allt går rätt till så far vi den 22:a juli och åker hem den 29:e.

Carro&Markus kommer med, Camilla & Linnea, och sen Anton& hans tjej Madde.

Det är redan sktitnervöst, och jag spyr redan av nervostitet, men jag ska göra allt för att försöka komma iväg...Ja, du vet ju hur jag är..... Men som sagt.... jag ska försöka.



Min förhoppning vad gäller dej är att jag ska ta mej ner till Norrköping nån helg (kanske bo hos Lena & Hannu), å bara titta förbi er en snabbis för att hälsa på er fina lilla familj.

Men det blir i så fall nåt spontant....Ingen planering för eran del...är ni hemma, så är ni hemma helt enkelt.......



Må så gott kära du!!!

Hälsa Joel så got!!



PS. Hoppas du kan komma loss, eller komma hit med den lille, för jag vill snart visa upp mitt nya kök som jag i dagarna håller på att renovera :D



Kram kram

2009-03-04 @ 22:10:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0