jag har ont i halsen...

.. har jag svininfluensan då??
jag har aldrig brytt mej om influensan tidigare.
jag blir ju aldrig sjuk..
men nu börjar tankarna snurra..
vad händer om lillgris får svinis??
dör han då?
dör jag om jag får svinis??
jag vill ju inte dö nu ju..
vad händer om lillgris vaccineras??
får han skador av kvicksilvret som finns i det beställda vaccinet??
vad händer om han inte vaccineras??
vad händer om jag vaccineras, hindrar jag spridning till lillgris och J då?
vad händer om nån av oss får svinis? ska de som inte är smittade flytta nån annanstans??
är det smart av mej att jobba som vaccinsyrra??
ökar jag risken då att släpa hem skiten??
men om jag är vaccinerad så kan jag väl inte smittas vidare??
ska vi hålla oss inomhus??
ska vi strunta i att gå till öppna förskolan och babysim??

jag hatar att ingen vet nåt.. allt är sååå oklart.
ni hon har svar på nån av dessa frågor, please!!

Kommentarer
Postat av: Petra

När vi var på BVC sist sa väl Susanne att om man själv vaccinerats så kan man inte smitta nån annan? I övrigt var ett av de vanligaste syptomen feber och hosta så har du inte det är det troligen bara en vanlig höstförkylning (som den vi har). :-)

2009-09-10 @ 11:07:13
URL: http://petrastankar2.blogspot.com/
Postat av: weasel

petra - jo det stämmer nog det du säger.. man blir ju så jäkla nojjig bara.. trodde jag inte om mej själv:) kram o krya på er snabbt nu så vi kan ses nässta vecka!!

2009-09-10 @ 15:13:19
Postat av: Jenny

Hihi förstår din oro, man vill ju inte att barnen ska bli sjuka! MEN jag tror inte det är någon fara. Kanske ska undvika de största samlingarna av folk när influensan är som värst, annars skulle jag nog leva på som vanligt!!!

Har du börjat jobba?

Kram

2009-09-10 @ 18:25:32
URL: http://elijahochelliot.blogg.se/
Postat av: Frippo

Jag är skiträdd för fågelinfluensan. Eller just det, den försvann ju bara. Av sig självt....

När mediahypen lagt dig ska du se att du inte kommer tänka på det mer än t ex TBC eller liknande.

2009-09-10 @ 21:50:17
Postat av: Storasyster

Håller med Frippo. Man bör inte äta potatis för då får man cancer. Man bör äta potatis för det är bra för dig. Ät inga kolhydrater om du vill gå ner i vikt. Ät BARA kolhydrater om du vill gå ner i vikt. Akta dig för fågelinfluensan för du kan dö. Fågelinfluensa? Vad är det? Akta dig för svininfluensan för du kan dö. Jävla DRAVEL! Det är allt jag har att säga.



Fler folk dör i vanliga jävla influensan. Gamlingar dör till höger o vänster av influensan. Varje dag. Hela tiden.



Fler folk dör när de går över gatan. Fler folk dör av rökning. Fler folk dör i cancer. Fler folk dör av kvävning. Fler folk dör av hjärtattack.



Suck.



Du är en klok flicka lillasyster. Detta skall inte gräva ner dig. Du har bara ont i halsen. Kanske lite förkyld. Kanske influensan. So what? Du är i botten frisk, ung o har inga andra skavanker så why worry?



Ta det piaaaaaaano hjärtat. Låt inte den där oron ta över dig.



Puss.

2009-09-10 @ 22:08:59
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: weasel

frippo - kom inte till mej och gråt när svinis har dej i sina klor:)

jenny - nope har inte börjat jobba än.. allt beror nog på när vaccinet kommer till sverige.. just nu ser det ut som att jag börjar vaccinera sjukvårdspersonalen i början av oktober. kul grej att göra för att dryga ut mammadagarna:)

2009-09-10 @ 22:11:19
Postat av: Sanna

Som förskoletant så har vi fått massor med info om detta. Ont i halsen, torrhosta och feber är tecken på influensan, men alla blir inte sjuka. Vissa kanske bara får det ena och sedan händer ingenting. Jag tror på att vara uppmärksam och skulle man få feber, ja då kontaktar man vårdcentralen. Även om du vaccinerar dig betyder det inte att du inte kan få influensan, den blir bara mildare och som sagt så vet de ännu inte hur det påverkar alla människor, speciellt de som är i riskgrupper. Jag har själv varit skitnervös över detta, men jag har lugnat ner mig. Händer det så händer det, men jag tänker fan inte dö nu, så det så!

Syns nästa helg, längtar!

Kram

2009-09-11 @ 20:49:34
Postat av: Anonym

Cooooooooooooola ner!!!

Först fick jag lätt panik...men nu orkar jag EJ.. Det är som vilken influensa som helst..men tillhör du riskgrupp..ex hjärtsjuk cancer, lungsjuk..bör du vara observant...DU ÄR FRISK..lika så lillgris å galt

Nöff på dig lilla pärla Kram storsugga tessa

2009-09-12 @ 22:29:47
Postat av: weasel

storsugga tessa - jag dööööör vad rolig du är!! nu skiter jag i svinis! tack för den:)

2009-09-13 @ 20:51:33
Postat av: Jenny

Jag har just nu influensan och inte har jag blivit mer gal(t)en än förut för det!! Lite mörare och lite tröttare bara ;-)

Var inte orolig, är du inte i riskgruppen så ska du nog reda ut det!! ;-) Kram

2009-09-14 @ 19:27:09
URL: http://elijahochelliot.blogg.se/
Postat av: ellen

Svinis kopplar hårt sitt sviniga grepp om våra stackars oroliga mammahjärtan. BRA att du ska vaccinera så du kan ge mig all inside info. om var, när, hur! Men tror som alla andra att man(vi) stressar upp oss alldeles för mycket helt i onödan!

Kram

2009-09-16 @ 14:39:45
URL: http://mittlillaliv.webblogg.se/
Postat av: Johanna

Ja här har vi klarat oss från influensan än så länge TROTS att vi varit i Grekland. Utomlands ska man ju INTE åka för då dör man... Hmmm. Jag hörde inte ett ord om svinsjukan när jag var borta. Jag funderar tom på om man ska åka igen för där är det ju varmt o man är ute hela tiden och det ska ju vara det bästa, hihi. Synd bara att pengapåsen sinar så fort ;)

Kram på dig och svinsjukan rår inte på oss starka systrar med familjer :)

2009-09-21 @ 08:21:24
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0