En helt vanlig dag..

Våra dagar ser ganska lika ut här hemma.
Idag var det alltså en helt vanlig dag här hemma.
Insåg nyss att jag har ett mysigt liv just nu.

Kvart över sju vaknar lillgris. Man kan höra honom prata för fullt inne i hans rum.
En kvart kanske det går innan han vill ha sällskap så då får man hoppa upp.
Helt ok att gå upp vid halv åtta ju.
Då brukar vi kolla lite på tv, om det hänt nåt nytt i världen. Nyhetsmorgon på 4an.
Sen är det dax för frulle. Typ vid åttasnåret.
Lillgris käkar gröt medan jag fixar i ordning min frukost och en macka till honom.
Sen äter vi frulle tillsammans.
Han gillar mat så man får vara hålla koll på att han inte trycker in heeeela mackan på en gång:)
Sen är det dax att göra ordning oss för dagen.
Nån gång på morgonen söker vi kontakt med E och hennes A för att kolla hur dagen ser ut.
Så även denna morgon. Vi bestämde oss för att ses 9.30 utanför porten (standard tid och plats).
En tur till öppna förskolan skulle det bli.
Väl framme ångrar vi oss och går till parken istället. Det var ju såååå härligt väder ju!!
Underbart. Jag älskar våren!
På vägen dit möter vi L och hennes E så de hakar på!
Ungarna lajjar lite och vi försöker lapa lite sol:)
Nåväl.
Klockan närmar sej lunch och det är dax att gå hemmåt så de små får käka och SOVA!!
Vid 12 brukar lillgris vara färdigäten och redo för en tupplur:)
Jag älskar denna tid på dagen. Den är så ljuvlig! Nu vet jag att 2 timmar kan jag göra vad jag vill!
Dvs jag sätter mej i soffan och slösurfar! Avkoppling på högsta nivå:)
När det lilla livet vaknar igen brukar vi mysa för att senare träffa E och hennes A igen.
Så även denna dag. Det fick bli parken även på eftermiddagen.
Mellis till killarna och glass till morsorna:)
L och hennes E kom oxå dit.
Så kul att se hur barnen knatar omkring i lekparken och testar saker och ting.
Sen kom även J förbi! Älskar när han slutar tidigare!!
Tiden går och det är dax för middag. Vi 17tiden ungefär brukar vi försöka äta.
Vi äter sällan middag tillsammans alla tre :( ofta är det någon som går och tränar..
Efter maten är det lekdax, eller mer fördriva tiden:)
Jag och J brukar vara 2 vrak då, medan lillgris gärna springer omkring och leker.
Nu har han kommit till ett stadium då det är roligt att hämta och lämna saker.
Så denna lek brukar vi anamma vid denna tidpunkt:)
19 brukar lillgris göras iordning, välling och sängdax!

Så ser en helt vanlig dag ut här hemma!
I dag var alltså en helt vanlig dag!!
Mysigt liv va??

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Jaaaa era normala vanliga dagar verkar ju helt fantastiska!!! Och i synnerhet nu när det är varmt o vår :-)



Jag ser nu fram emot fredag så mycket att jag dör. Att få spendera tid med min underbara lillasyster som jag älskar över (nästan) allt annat på jorden.



Stor kram o god natt.

2010-04-26 @ 23:24:58
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: weasel

syrran - jag längtar oxå sååå mycket! blir nog en riktigt kanonhelg!!

2010-04-27 @ 12:28:33
Postat av: Mor

Ljuvlig läsning! Jag längtar också till helgen när jag får träffa er! Kram

2010-04-28 @ 08:00:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0