Timmen innan dagispremiär. Lillgris har bl...

img_0267 (MMS)

Timmen innan dagispremiär. Lillgris har blivit beroende av tvn... Bompa bompa bompa!! Antingen får man ge efter för att slippa krig eller så får man ladda för fighten och säga nix.. Nu är vardagen här och jag är hemma själv med båda barnen... Så här tidigt vill jag inte ha krig. Teletubbies it is. Problemet  nu är följande.. Minigris är lite småhungrig o ska få mat innan jag o lillgris går till dagis o farmor är barnvakt.. Hon kommer alltså inte blinså glad att bli lagt under gymmet.. - stor risk för skrik.  Lillgris är helt inne tvn o snart måste jag göra honom i ordning.. - mycket stor risk för skrik. Alternativet är att avvakta tills han tröttnar men då kommer minigris absolut inte vilja gumma.. Ja man kan ju bli knäpp av detta analyserande, bäst att ta tjuren... Det ska iallafall bli superkul att gå till dagis! Lillgris kommer att älska det!! Det är även super skönt att svärmor kommer o gösar med minigris under tiden så här första dagen.. Resten av inskolningen kommer minigris få haka på.. Nä nu får det nog bli lite krig...


Kommentarer
Postat av: Storasyster/Moster

sjunger Lala! Po! Tinky-Winky! Dipsie! Teletubbies! Teletubbies!



Nå? Blev det krig?

2010-08-18 @ 12:00:58
URL: http://pendelilska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0