Trist dag..

...idag.
Har ingenting planerat idag, förutom ikväll.
Men dagarna blir såååå otroligt långa när jag inte har nåt att göra.
Gick ner till öppna förskolan på förmiddagen.
Det var riktigt bra där idag.
Det brukar ofta vara bra där.
Avgörandet för om det är bra eller ej är hur många barn det är där och framförallt vilka ungar..
Idag var det bara folk jag gillar där. Skönt.
De flesta ungar lekte tillsammans och vi kunde sitta där lite på avstånd och prata
men samtidigt hålla koll på de små liven.
Sååå skönt. Tror det var 6-7 ungar sammanlagt.
I like.

Blir nog en sväng imon eftermiddag oxå.
Då ska det brassas våfflor där:)
Det är visst våffeldagen imon.
Hoppas inte där så mycket folk bara.
Vet inte vad det är som är jobbigt då men det är inte alls samma sak då..
Kanske för att man måste ha mer kolla på dem då på nåt vis.

Det som var skönt idag var att de flesta (förutom 1) verkade köra samma race som vi
när barnen tar leksaker från varandra..
Med vi menar jag jag och J och de tjejer jag brukar hänga med på dagarna..
Vi tror att det är bäst att barnen får fixa det där själva.
Om man hela tiden är 10cm bakom ungarna och går in och styr när de tar från varandra då borde
det ju inte gynna barnen.. Det barnet som blir av med sin leksak får helt enkelt ta tillbaka den kära saken.
Livets hårda skola helt enkelt.
Man kan ju inte vara där och hjälpa till hela livet eller hur?

En av mina störsa fasor är att bli sån curlingmorsa... Hoppas verkligen inte att jag hamnar i det träsket.
Det är ju bara synd om ungar som blir curlade, det kan ju bara inte finnas något positivt med det, eller??

Jaha och där vaknar det lilla livet.
4 timmar kvar att fördriva innan jag får lite vuxet sällskap..

Hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0