Då var det dax igen.. Samma sak varje natt...

Då var det dax igen.. Samma sak varje natt.. Hur länge pallar man???!!!!!! Ok om det bara var att trycka in nappen och sov alla lyckligt till nästa morgon. Nnnäääää här ska låtas, HOSTAS, snurras runt, ligga upp o ner, dra filten över huvudet, HOSTAS etc. Jag blir så irriterad att jag kokar! Visst det år mest synd om henne... Nu ligger jag i soffan här nere, hör henne lika mycket ändå:( önskar jag var döv! Ska köpa öronproppar imon!! Stackars J då som ska jobba imon, men det var han som sa att jag skulle gå ner.. Han var väl rädd att jag skulle kasta ut henne:) nu verkar det tyst däruppe... Nä HOST HOST HOST!!! Nä nu tyst igen.. Måste försöka somna innan nästa HOSTattack kommer! Frågan är hur länge en människa fortfarande kan fungera med vakna perioder à 1-2h/natt??!!!!


Kommentarer
Postat av: Svägerskan

Det är tufft men det klarar du tessy. Jag har klagat mig igenom drygt två år nu, så jag känner stor tilltro för även din överlevnad!

2010-11-12 @ 10:17:26
Postat av: Weasel

Jag är så impad av dej kära svägerska! Kraaam

2010-11-12 @ 12:54:54
Postat av: Svägerskan

Tack för dopkortet förresten. Jättefin bild på en jättefin flicka! Tråkigt att bo så långt bort så man missar alla stora framsteg för de små liven. Tore tror att Fanny är en synonym till bebis så det blir kanske konstigt för honom nästa gång vi ses och hon har blivit en stor tjej. Kram till er!

2010-11-12 @ 14:08:25
Postat av: Jenny

Ja du jag är inne på år nr 2 nu och än lever jag ;-) Så du överlever nog ett tag till ;-)



Men det ÄR verkligen jobbigt att aldrig få sova ordentligt. Det tär på alla sätt och vis. Kan hon inte få hjälp med hostan?

Kram

2010-11-12 @ 21:45:00
Postat av: Weasel

Ska ringa VC på måndag tänkte jag.. Nezeril näsdroppar ska tydligen hjälpa lite, avsvällande.. Får köpa imon.. Vågar inte ge mollipect direkt innan hon ska sova..synd att man inte får ge cocillana...

Jag får väl stå ut nåt pr till utan sammanhängande sömn då... Känns tungt!!

2010-11-12 @ 22:47:35
Postat av: Jenny

Nä hoppas du slipper flera år av dålig sömn. När hostan är borta så får du nog sova!

2010-11-13 @ 11:12:15
Postat av: Johanna

Du klarar det! Med lite hjälp av din andra hälft så går det. Jag lovar! Jag trodde jag skulle gå under många gånger, fick en del sammanbrott men har det nu rätt bra :) Det ordnar sig till slut och när man fått sova igen lite så känns livet lättare igen. Puss på dig!

2010-11-14 @ 18:29:35
Postat av: weasel

åh tack för alla kommentarer!! livet känns genast lite lättare:)

johanna - skönt att höra att även du kan få sammanbrott!! trodde jag inte:) puss tillbaka!!

2010-11-14 @ 22:10:00
Postat av: weasel

har förresten köpt öronproppar idag:) älskar öronproppar!!!!! får lite ont i öronen bara men det är det värt!

2010-11-14 @ 22:11:00
Postat av: Petra

Well.....man överlever på 2-4 timmars sömn per dygn i åtminstone några månader. Det kan jag intyga. Sen kan man gå ytterligare några månader på 5-6 timmar per dygn. Det är kräkjobbigt, men till slut vänjer kroppen sig. Det var väl precis ett sådant hurtigt inlägg du ville ha, eller hur? ;-D



Skämt å sido, jag vet verkligen hur jobbigt det är att bli väckt hela tiden och aldrig få nån vettig djupsömn! Vi har haft det så den här veckan med Alex också...

2010-11-15 @ 20:32:14
URL: http://petraiordochbild.wordpress.com
Postat av: Weasel

Inatt var en bra natt.. Jag skulle ta natten o j skulle gå upp på morgonen.. Minigris sov hela natten :) vaknade av lillgris yrade nåt vid 03.. Sen sov jag till kl 09:) gött!!

2010-11-15 @ 22:43:31
Postat av: Jenny

petra: man överlever i 2 år också med ca 4 timmars sömn ;-)

2010-11-16 @ 21:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0