Då har helgen jag inte längtat efter kommi...

Då har helgen jag inte längtat efter kommit. Sista helgen på mammaledigheten. En ensam helg utan min J. Han är på gallejhelg med örebrograbbarna. Helgen känns tung helt enkelt. Men det som är jobbigast i skrivandets stund är minigris hosta. Hon har vaknat 3 gånger hittills. Stackars vackra lilla tjej. Hostar hostar o hostar:( har provar olivolja idag. Ja, olivolja. Ska tydligen funka att ge lite sånt innan sänggående. Provade att ge henne innan hon skulle sova på dagen och det funkade faktiskt! Smakar skit men det går bra att ge. Har laddat ett litet glas på nattduksbordet:) nog bäst att gå och lägga mej.. Känner starkt att det blir en tuff natt. Är rädd att båda ska vakna i natt. Lillgris brukar aldrig vakna men det har hänt. Kan ju inte ha båda i sängen.. Håll nu tummarna att natten går fort. Låntar till jag hör lillgris ropa mamma mamma mamma! Då är det morgon. Förhoppningsvis. Gonatt


Kommentarer
Postat av: Mormor

Hoppas att ni fick sova inatt! Kram

2011-01-08 @ 10:47:37
Postat av: Sanna

Hosta e skitjobbigt. Testa ge varmt vatten. KRAM

2011-01-08 @ 13:15:20
Postat av: Weasel

Bästa natten på länge;) vaknade 6.30 av lillgris härliga stämma mamma mamma mamma:) men när jag kom in började han nästan gråta o sa pappa pappa pappa:)

2011-01-08 @ 13:48:10
Postat av: Weasel

Sanna jag gav henne faktiskt varmt vatten när hon vaknade innan natten. Kanske var det som gjorde susen:)

2011-01-08 @ 14:00:13
Postat av: Sanna

Det e klart det va det! :) Ingen aning om det funka sej. Men Toms mamma gav det som tips :)

2011-01-09 @ 18:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0